Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
En tidning...
<<   1, 2
2867 besök totalt
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

meldert skrev:

Gillar man gamla sportbilar så ska man genast ta sig en titt på octane (dom är dock något anglofila, det är föresten samtliga tidningar i min lista, inte mig emot...)

Jag lägger också en röst på octane, både gammalt och nytt, kan vara intressanta tester av gamla bilar fast i nutid som en Lotus Cortina mot någon Alfa GTA, nyare mot gammal Lotus Elan etc

http://www.octane-magazine.com/

Ett måste är annars Intersection eller Carls Cars om man vill verka stilmedveten och hänga med i sin samtid, biltidningar i bästa loungestil.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

octane känns lite glassig emellanåt. Fast samtidigt är det ju kul att få läsa om något helt annat ibland, som när de gör något om båtar, klockor eller annat fräckt (och oftast svinigt dyrt). Håller nog egentligen Classic & Sportscar högre (även om det nu är några år sen jag prenumererade på den).

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Bilderna i Automobil lägger de energi på. Mycket vackra bilder. thumbs up

Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

EVos journalister kan verkligen uttrycka sig.

I senaste numret av EVo provkör de nya Lexus GS430.

I mina ögon en mycket snyggare bil än föregångaren!

EVo tycker också att den ser bättre ut. Tyvärr är EVo inte så imponerade på det hela. Någonstans.

Mannen som ansvarat för nya GS430, Shigetoshi Miyoshi, beskriver bilen som "den mest spännande bilen han någonsin arbetat med" och "högpunkten i hans karriär."

De nämner att bilen är mycket säker, och har en mängd olika airbags (eller kuddar som det heter på Lexus-språk)

"It might save me if I'm about to have the BIG accident, but an owner is more likely to die of boredom before this ever arrives. Business as usual at Lexus then."

"I have no desire to drive the GS430 ever again."

Sten
Vasa, Finland
Här sen Jun 2004

Innan du börjar prenumerera på nåt så ska du nog köpa lösnummer av allt med bilar på pärmen. Det löser sig nog vilken tidning du gillar så småningom.

Autosport är bra men man får en tidning per vecka och det blir nästan för mycket. Racecar Engineering är för den som är intresserad av den tekniska biten av racing. Man ska vara lite tekniskt lagd innan man gillar den. Race Tech är likadan men jag har inte sett den på en tid nu. Finns den ännu?

Jag brukar läsa tyska auto motor und sport och Sport Auto för att hålla upp skoltyskan. I dem slipper man att läsa om de billigaste modellerna med högprofildäck och språket börjar funka så småningom när man lär sig var kurbelwelle och kotflügel betyder.

Jag köpte mitt första nummer av Wheels i juni 1979 och har vartenda nummer sen dess. Det brukade förr vara mycket projekt och svetsarglädje men nu är det mera cruising i 50-talspråmar som gäller. Få se om nya chefsredaktören kan få upp stilen i fortsättningen.

Nya Street & Strip har en rätt frän profil om man gillar turbo.

Kanske man borde bläddra i Automobil igen efter några års avvänjning...

Örebro
Här sen Okt 2004

Re: En tidning...

Lundin skrev:
...har jag tänkt börja prenumerera på men vilken? Köpte ett nummer av Automobil för ett tag sen samt läst lite hos tandläkaren då och då. Gillar den. Engelska EVo ska ju vara bra men har aldrig läst. Nån som har lite mer förslag?

Dejta runt lite innan du gifter dej. Blir äktenskapet för tråkigt - vänsterprassla. /Bo

Här sen Apr 2003

FORZA är en bra tidning som dimper ner i brevlådan.

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

I mina öron låter ju EVo som det solkara valet för dig Lundin.

Jag ligger dock inte inne med nån prenumeration på den som alla andra här verkar göra, förmodligen har det väl lite att göra med att jag tycker att det är kul att gå och kolla inne i den välfyllda tidningsaffären, det brukar tyvärr sluta i nåt eller några impulsköp

Mölndal
Här sen Feb 2004

Magnus Thomé skrev:
Automobil har gjort en mycket trevlig återhämtning i år tycker jag. Numera dyker ord som "banträffar" och "hobbyracing" upp regelbundet och biltestningen innehåller ganska avancerad tester av väghållning (tack vare Jonas Jarlmark thumbs up )! Det kommer tydligen dyka upp flera artiklar med Ringenanknytning under året plus mycket annat som ligger mig varmt o hjärtat.

Dessutom kommer Autmobil sponsra Rejsa.nu framöver genom en banner här i forumet

Se där, ännu en anledning att prenumerera på Automobil!

Finspång
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Står mellan EVo och Automobil. Ska ta och och köpa ett ex av Automobil igen så man kan se hur det blev efter faceliften.

Tack för alla tips. Ska försöka kolla upp så många jag kan.

Håller med Sten om att tyska AMS och Sport Auto är en väldans trevliga tidningar. Gillar dom bättre än svenska diton. Brukar köpa när man är nere och hälsar på gamla kompisar så det blir ju inte sådär jätteofta man få läsa dom tyvärr.

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Track and Race cars är annars en jäkligt skön tidning... www.trackandracecars.com tror jag

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Cédric skrev:
Track and Race cars är annars en jäkligt skön tidning... www.trackandracecars.com tror jag

Den såg ju inte helt fel ut

En tidning...
<<   1, 2
2867 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande