Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1556 besök totalt |
Var och körde slalombana med QuadRacern...
Var medbjuden till Qvarnis evenemang på Lunda i söndags. Han hade satt upp en Bilsport SuperStage klon, inte helt identisk så ni kan inte jämföra några tider tyvärr. Jag och en kompis hade med oss våra Yamaha Raptors riggade för att köra SuperMotard. Då jag var orolig över för mycket grepp och risken att välta valde jag att köra på crossdäck. Gick rätt brett sina stunder men kul var det! Banan var för vid och snabb för våra fyrhjulingar då de hinner varva ur mellan konerna men vi var inte där för att vara snabbast utan för att visa upp sporten. Verkade vara ett uppskattat inslag bland bilarna. Provade även lite rattlås racing som fyrhjulingarna är ändå sämre på. Men höll jämna steg med en Ace Competition S4:a som skulle ha runt 410 häst och acca 0-100 på 4.2 sec enligt ägaren själv. Hade jag inte fumlat med tvåans växel hade jag tagit honom upp till 100 iaf. Men det var det där om inte "OM" fanns... ![]() Från 402 körningen: ![]() Det sladdar och far: ![]() Stilstudie: =) ![]() Inget fel på bilden, saknar höger ben sen bencancer för många år sen. Har därför ingen bakbroms heller (ännu) vilket gör det bökigt i vändningarna. Men kul var det! Finns även lite film som kommer upp vad det lider. |
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
Det ÄR grymt roligt!
![]() Ren asfalt är inte dess bästa gren pga vältrisken, men det funkar där med som synes. De är brutala på grus, is och snö. Hur snälla som helst man kan nästan åka med 180 graders ställ. Lätt att kontrollera returerna och ett grymt drag! Thomas - Vi kanske ska bytlånas lite om vi ses på något event? ![]() Nillet - Jodå, normalt så kör jag med semi-slicks men det är för bra grepp för ren asfalt. Så här ser den ut i sin normala raceskrudd (utan lampor då): ![]() ![]() Figgz - Är du bra på att ratta är det inte omöjligt att vi är släkt. ![]() /Jocke |
|
Några bilder till...
STORT tack till "uggledahl" för bilderna! Koncentrerad blick ![]() Målgången var lurig, måste skaffa bakbroms så man kan ställa upp innan de tvära svängarna. Nu understyrde det innan och gick på bakhjulen när man gick på gas... ![]() Det sladdades friskt men kontrollerat(?). ![]() /Jocke |
Den gick rätt bra den dära!
![]() finns även en film därifrån som du är med på: http://www.mazz.nu/index.php?cat=f_e pssstt.. det är 410hk i den audin (dock ej min) ![]() EDIT: såg att du hade länkat till den filmen i en annan post... _________________ Lars Eriksson S4ORCE Audi S4+ -99B Widebody |
Gasar mycket och bromsar sent..
![]() 410? Måste ha blandat ihop webbsidorna. Men uppdaterat mitt första inlägg... ![]() Har fått lite filmat också men inte hunnit klippa ihop det. Håller på med en "mastodont" produktion från M5Boards test av nya BMW M5. Blir en film på drygt 10 minuter iaf... /Jocke |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1556 besök totalt |