Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
668 besök totalt |
North West 200 (Roadracing på Nordirland)
Nästa helg ska jag besöka Nordirland och gå på Roadracing. Vad jag förstår är detta den näst största tävlingen efter Isle of Man TT. Någon som varit på Roadracing där eller något liknande? Några speciella rekommendationer eller tips? http://www.northwest200.fm/ "The North West 200 is one of Northern Irelandπs most popular sporting events, which attracts over 200 competitors and 100,000 spectators annually to the North Antrim coast." _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re: North West 200 (Roadracing på Nordirland)
Inte varit med själv där, bara hört farsan berätta om den banan samt varit med på otaliga andra banor. Skaffa videon och titta på först, om du hinner för att veta var du vill stå. Finns på Duke videos, sök på google. Ta lite olika platser, starten är alltid spektakulär och brukar inneha en hel del dekalbyten och annat. Nåt år ibland blir starttornet bortkört ![]() Fundera sedan på om du vill se extrema högfartspartier med slipstreaming och svagt vobblande hojar när luftflödena blir fel, och bakhjulsåka i +250 när ojämnheter tillsammans med fartvinden skickar upp framhjulet och vinden sedan hjälper till. Eller partiet innan start och mål där det kan bli några last corner bansai sastsningar. _________________ Roland Johansson |
||
Glöm inte att kolla extra noga på 125 räjset. Det är efter den stunden du inser att stor motor mest är av ondo när en 125 ligger det mesta av rakan över 200! Strypningar borttagna. _________________ Roland Johansson |
||
Det var en kille som satsade på "205 in 2005" dvs. 205 mph på rakan.
![]() Tror han lyckades med 202 mph under träningen. Mig veterligen var det inga värre olyckor. Hade kanonbiljetter på VIP-läktaren brevid Borgmästaren och allt. Men så himla spännande tyckte jag inte att det var. 4-5 min. per varv och sen var de förbi på några sekunder trots chican. Och sista racet fick ställas in temporärt pga HAGEL! ![]() Joakim Karlsson, "Iceman" från Sverige var där och körde. http://www.realroadracing.se Citat: "Men j-vlar vad fort det går med 1000CC här! Känns helt overklig att studsa fram i 300 km/h över krönen på skitsmala och ojämna landsvägar mellan hus, träd och diken." "Men roligast av allt var att få den högsta radarmätta toppfarten i Superstock 1000, tillsammans med en proffsförare som har kört här i 15 år. Farten då? 184 MPH. " _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
668 besök totalt |