Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2248 besök totalt |
Transponder montering?
Sitter här och klurar lite på hur och var man lämpligast monterar transpondern på en S40? Tänkte ni kanske har några bra tips ![]() Mvh |
||
Re: Transponder montering?
Antingen inne i vänster hjulhus någonstans där den har fri sikt ner mot asfalten (kan även vara inne i motorutrymmet så länge som det är fri sikt neråt) Eller så kan man sätta den bak , för det gör alla JSM bilar..... kolla med någon där... maila Ulf Carleflod t.ex adress finns på www.s40challenge.nu |
||
ok då behöver vi bara skruva fast den också, signalen kommer alltså från marken.
Annars är det bara koppla + - till? Strömbrytare? |
||
Slingan som känner av din transponder ligger i asfalten tvärs över banan. Strömbrytare är väl tveksamt om ni behöver, när skulle den vara avslagen? Men glöm inte säkring ![]() Edit: Ta tag i mig på racecampen så kan jag komma ut och prova med transponderprovaren så ser vi om allt funkar. _________________ /Kristian Elisson |
||
Låter kanon ju, vad ska det vara för säkring på den? Köpte den begagnad så har inga papper
![]() Kanske slå av strömmen för att ge konkurrenterna en chans ![]() ![]() ![]() Men då letar vi rätt på dig på RaceCamp ![]() Mvh |
||
Eh. Säkring?
Nej. Tack. Är det en grej som skall ha ström alltid så är det transpondern. Så länge bilen inte har brunnit upp så vill jag nog ha varje varv räknat. Minsta antal felkällor alltså. + & - direkt på batteriet. |
||
En proffsig arrangör räknar dina varv även om din transponder ger upp ![]() En avnött kabel med kortslutning som följd kan leda till mycket, i värsta fall just en urbrunnen bil ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Som utbildad elektriker o son till elektrier så får jag nog säga att säkringar är guds gåva till elsystem!! Jag har en bil med eftermonterat navigationssystem. BRL stoppa i den, de hävdade att säkring inte behövs o att strömtjuv räcker för att driva grejerna. Herregud va illa det blev när hösten kom smygande med väta o fukt... Gjorde om allt själv säkrat och med "sockerbitar". Nu har det funkat i över ett år... I värsta fall får man väl använda automatsäkringar, inte lika fippligt som att byta säkringar. |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2248 besök totalt |