Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (31021 totalt) |
Uppdatering!
Målade hjulhusen med 2-komp primer ![]() Sen målade jag med 1-komp rostskyddsprimer/lack ![]() Passade på att måla lite primer på baken, samt spackla igen några skönhetsfel. Har även tagit ur alla rutor bak ![]() ![]() Dom här stötarna satt bak ![]() Dom är rätt hårda så det är inte orginal, och det är gas. Något annat vet jag inte ![]() Farsan tog fram dom här: ![]() Citerar från kartongen "Gasstötdämpare för tävlingsbruk med rallyinställning. Ger maximal väghållning och kruvtagningsförmåga" Någon som vet nått om dom här? Så här ser 3 av 4 skärmar ut efter lite tvätt ![]() ![]() / Daniel _________________ ![]() |
||
Hur mycket väger asconan? Saaben är ju lättviktare ![]() Stig Hellberg: Tack! Halvsvart motorhuv är coolt ![]() S-Power: Pipan ligger på jobbet så jag kan inte ta några mått åt dig just nu. Tidigast på måndag. Tips! Man får med mallar och ritningar på xp-kammaren när man köper XP-Niklas manual. www.classicsaabracing.com Nu i helgen blir det mycket gjort. Ska ta med mig svetsen och göra klart. Samt börja riva framvagnen ![]() _________________ ![]() |
||
Har tillbringat midsommaren i garaget och fått ordning på rätt mycket.
Är nästan klar med svetsningen bak, skrapat bort all underredsmassa fram. Bara tvätta bort smuts och måla. Eftersom man jobbar nu så får man mycket pengar över ![]() Ska kika efter en bur och AVo dämpare i veckan. Lika bra att göra allt på en gång. Mvh Daniel _________________ ![]() |
||
Daniel:
Jag har 4st AVo dämpare på ingående. Köpta i rent vetenskapligt syfte. Vill klämma och dra lite. Och förmodligen så har jag en intresent för dem sen. Så hör av dig innan du köper några. Hmm skall väll kanse säga varför jag inte skall ha dem själv. Med 4st Koni Sportdämpare på 95an pluss 4st LEDA ciolover i garget så behöver jag ej fler ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||
Kanon! Hör av mig när det är löning ![]() _________________ ![]() |
||
citat:
Köper du grejer bara för att titta fuling? Hmm JA, jag vill se och känna. Hälst också prova och det kan jag få om de finns på nära håll. Div fjädrar, fjäderkonstere, har jag provat. Stötdämpare har jag bara åkt med Bilstian och Koni. De Bilstian som finns att tillgå är ingen hitt. Koni finns det inga att tillgå, hmm går att specialgöra men då kostar det ca ca ca 1500-2000kr/st. Då verkar AVo-dämparen vara en lösing, eller hur Micke? citat: Nix, mina gamla trokänare satt på på bilen på festivalen. _________________ Johan Sjölinder |
||
Har kört historisk racing med Biltemas rallydämpare i drygt 10 år. De funkar helt godkänt på bana.
De Bilsteindämpare som idag finns att köpa, behöver nog iaf fram shimsas om för användning på en lätt kortnos 96:a. Säsongen 2003 bytte jag till justebara Avo-dämpare, fram, då jag upplevde att biltemadämaprna började bli lite softa fram. (överstyrningen gick gradvis från lagom, till småirriterande i de kurvor som tas runt 6000-6800 rpm på 4:an. fullfartarna alltså...) Avo-dämparna funkar bra och var lätta att hitta inställnignen på, som matchade Biltemagrejorna bak. med ca 2-3 klicks variation ställer jag om bilens balans, beroende på bana och fäste. De funkade rent av så pass bra att farten i böjarna räkte till för att vinna 1000cc Cupen totalt den säsongen ![]() I ambitionerna för mitt pågående bygge finns att gå över till Leda, men inte coil-over som inte är ok i historiskt) alternativt shimsa om Bilstein att passa kortnosen bättre. Men visst justerbart är ju alltid trevligt. I garaget ligger även två New old Stock röda Koni självklart justerbara. Synd bara att det itne är de gula Koni Sport dämparna. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Det låter kul ![]() Har även hittat en bur som jag ska pilla dit när jag ändå har hela bilen i delar. Jag kommer bara ångra mig sen när allt är klart. ![]() / Daniel _________________ ![]() |
||
Har varit på landet i flera veckorn nu..
Hittat mer rost i främre hjulhusen. Får se hur jag gör med det. Svetsat klart bak, dock så fick jag väldiga spänningar i plåten samt att den inte passade ihop med skärmen. Men det går att knacka ut, vilket jag har börjat med. Jag köpte även en tryckluftslip på biltema alá 250:- och massor av slippapper. Bilen är slipad plåtren, bara taket kvar. och så har jag börjat med skärmarna, svetsar igen alla listhål. Vill ha en cleanare look. Jag har även hittat en gammal rallybur för 200:- rätt mycket ytrost. Men inget allvarligt. Ska jag slå till? http://www.saab4fun.com/upload/uppl. Återkommer med massa bilder / Daniel _________________ ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (31021 totalt) |