| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Jag ska köra Ferrari F430 på Mantorp Fre 13(!)/5
|
3574 besök totalt |
|
Ännu en dröm som går i uppfyllelse, ska köra nya F430 i 10 varv på Mantorp imorgon f.m. med instruktör. Hur ska jag kunna sova inatt?! Kommer jag stå med ett ordererkännande efteråt med en faktura på +1.5 miljoner? (kan man ringa Finax då ?!) Kommer jag få filma med Bulletcamen? (Det kommer filmas från åskådarplatsen av arrangören) Många frågor som kommer besvaras imorgon kväll när jag kommer hem igen...Nu ska jag gå och lägga mig, stackars Stephan ska upp kl. 4 imorgon bitti
Imorgon kommer nog en av mina bästa dagar upplevas - eller värsta
M V H Stephan - full av adrenalin
_________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Jag har testat 430 på bana och det är en
, helt klart
Pang säger det när man växlar - så jävla snabbt går det. Nu pillrade jag inget med knapparna för ägaren satt brevid men den styr in fint, himelsk bra bromsar och bra fjong i rovan. Ljudet är väl inte i nivå med 360 och jag åkte fortare med GT3:an _________________ Stefan Larsson |
||||
|
Ja, vad ska man säga. Det första jag sa när jag klev ur bilen efter första körpasset;
-Jag saknar ord! (med ett stort leende på läpparna) Mycket bra arrangerat och stor spridning på banan. Vilket ljud, vilken växellåda, vilken bil
De 4st F430 var utlånade av privata ägare(!) vilket jag beundrar speciellt eftersom jag knappt vågar låna ut bilen till min sambo
En stor eloge till berörda ägare iallafall. En hade lånat ut både sin 360 och sin F430
Lite bilder:
Glad förare:
||||
|
En liten film (4 varv i F430) både utifrån och med bulletcam innefrån)
http://plus.xdrive.com/XDRequestDisp _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Tyvärr får du lägga filen någon annan stans då det endast är du som kan se den
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
), inte på något vis omöjligt att det är hans.. Finns nog inte så många häromkring.
_________________ Absolute beginner |
||||
|
Nu ligger den på FTP server (ferrari + Ferrari2) + lite speedster filmer:
ftp://stephanberglund.mine.nu (inloggningsnamn "standard", inget lösenord) _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
||||
|
På bild nummer 5 (på motorn genom motorhuven) ser det ut som om det går värmeslingor i rutan på huven. Är det så att man har problem med att den blir isig (svårt att tänka mig
) eller är det något annat?!
/Syrran _________________ Johan Syrén |
||||
Bra fråga, den har ju redan en stort värmeelement där
Tänkte inte på det förräns du nämnde det... _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3574 besök totalt |