Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2380 besök totalt |
Debutantlicenskurs på Sviestad
Någon som ska åka till Sviestad nu på lördag (22/3)? Roligare att åka i konvoj än ensam... Jag åker från Stockholm ca kl 6, är det någon som vill åka bakom? ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Re: Debutantlicenskurs på Sviestad
Jag åker 6.30 och väntar där på dig. ![]() Glömde betala. ![]() |
||||||||
Jag var inbokad den dagen också men så kom mr murphy och hälsade på så jag fick avboka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Ska ut och hänga på räcket iaf... Det är ju testdag för racebilar oxå.
![]() Sen kan man ju kanske ta med sig den sociala bagen och presentera sig för er andra oxå. ![]() |
||||||||
|
||||||||
Vi har nog träffats några gånger innan om jag inte är ute å cyklar. ![]() |
||||||||
Som om det hjälper på den bilen ![]() Hörselskada!!! ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||
Betvivlar att den låter mer än 95 dB utan last. |
||||||||
Jo det har vi absolut gjort! ![]() Vi får ta ett snack i Smålandshörnan mao! ![]() |
||||||||
Jag betvivlar att den håller sej under 95dB på tomgång ![]() Iallafall har den inte en chans att klara Anderstorps krav. Kanske inte min heller. Men jag ringde arrangören och hörde lite om ljudkraven. Som jag fattar det så kommer det inte att mätas nåt där. Men är det nån som bedömmer att en bil låter "för mycket" så kan det blir avplockad eller tillsagd att hålla igen _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Jag får väl peta i 6:an å rulla runt bara jag får min licens
![]() ![]() |
||||||||
Jag kan ta med en dB-mätare så får vi se. ![]() Skall bli kul att höra den. ![]() Min bil som låter rätt mkt lät 68 dB vid mätning inför körning i Söderhamn och det var vid 3500 rpm. ![]() |
||||||||
Ta med 2 så köper jag en ![]()
Varvar man upp sakta till 4000rpm så låter det knappt nånting. Men vad hjälper det!!! Typiskt att man inte får köra på bana bara för man har en bil som låter lite räjsigt för en gångs skull ![]() |
||||||||
Har bara en.
Det räcker på Ringen iaf ![]() |
||||||||
Vad är det för bil som dånar så mycket? 996:an i din avatar? _________________ Pär Hylander |
||||||||
Re: Debutantlicenskurs på Sviestad
Kan inte du åka framför så lägger jag mig i fartvinden bakom ![]() Startar du 6.30 och i såfall vart i från? _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Ja det är 996:an http://attitude.mine.nu/bilder/Lotus Den är ganska nyinköpt så jag har inte hunnit fixa så mycket med den, än heller lärt mig köra den. Jag är ju van vid en tung V8 i fronten annars. ![]() |
||||||||
Ungefär 9.00-17.00, men det är nog inga exakta tider. Körning är på eftermiddagen. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2380 besök totalt |