| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
ForzaMotorsport är ute nu!!!
|
10 besök senaste veckan (5034 totalt) |
Det där är FOV-inställningen som diffar. Står den onaturligt så blir det exakt som du beskriver och vansinnigt irriterande när man sen kör den riktiga banan. På PC så är det i princip alltid ställbart men på konsoler vet jag inte? _________________ Magnus Thomé
|
||||||
Varför inte? om den skulle ploga av eller vända runt är väl i den höga farten mest beroende av inställningen av vingar osv (i verkligheten alltså) men av skulle du troligen åka hursomhelst
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Ladda hem Kai ifrån http://www.xbox-scene.com/tools/tool
obs! Du måste ha xbox i ett nätverk.. Kai används ifrån datorn. Kanske en liten Forza liga?? GT4 vs Forza !! kolla in denna sida så får ni gämföra själva http://msxbox-world.com/xbox/movies/ Kolla speciellt den film där dom kör en riktig bil emot Forza. |
||||||
|
En jämförelse med GT4 på en Xbox-sajt? Finns en viss risk att recensenten kanske är en smula partisk?
Här är en kort recension jag skrev på ett annat forum:
Det är väl mer first impressions eftersom jag lagt flera hundra timmar på GT4 (och tusentals på GT-serien) och endast ett par timmar på Forza, men ändå
_________________ Christoffer Ahlm Brenander |
||||||
|
Jag har ett par timmar i både GT4:a och Forza....båda är halvdugliga, GT4:a klarar sig utan öl och polare, Forza gör det inte.
Vill man ha hård racing finns bara GTR just nu, onlineracen är sjukligt roliga - speciellt med gänget här! /J |
||||||
Var nyss iväg och tänkte köpa det, men det tog emot att betala 500 spänn för skiten eftersom jag inte vet om jag kommer att tycka spelet är roligt. Jag har heller ingen polare som har spelet, och sen fick jag inte igång min.. *host* gratiskopia *host* _________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||||||
testa demot kanske?
|
||||||
jodå jag fattar att man skulle åka av.. men nu snackar vi fullt uppgraderat chassie och max på frontsplitter och vingen.. finns nada grepp i bak på rwd bilar... även fast det är underhållande är det knappast kul när man kör race som är täta.. suger att komma 2'a för att bilen trodde det var driftday i sista kurvan... fast o andra sidan kan det mkt väl vara pga att man kör med controllern?! någon som har provat med ratt? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
Det är stoooooooooor skillnad mellan kontroller och ratt, nästan som ett annat spel
|
||||||
om du redan har GT4 är det inte värt de extra kulorna. Personligen blev jag lite besviken över grafiken och så. och AI'n är juh ganska urbota korkad
Helt okay bilspel iaf, tycker dom kunde skippat det där stajlingtjafset dock
|
||||||
|
Har ifs inte testat GT4 men det jag har känt på Forza så är det nog i mer realistiskt än GT3 iaf när det gäller att häva sladdar och drifta vilket är underbart i forza.
Sen är inställningarna verkligen viktigt i Forza, fel inställt och bilarna blir verkligen pyssliga. Ett tips vill ni testa nått verkligen hårigt...max trimma 1973 Porsche 911 RS. _________________ Sonny Gudmundsson |
||||||
|
och skulle ni vilja ha lite pengar till att trimma Porschen med så har jag ett knep. Skaffa ihop pengar så att ni kan köpa VW Jetta GLX VR6(Vento) och när ni har köpt denna så trimmar ni den max dvs. det värsta av allt trimmet (det funkar inte annars). När ni har trimmat den max så köper ni en utbytesmotor och väljer att montera den direkt (den kostar ca2500), när det är gjort så byter ni tillbaks till den motorn som satt i bilen från början och säljer utbytesmotorn och får då ca21000 för den. Detta kan du göra flera gånger på rad själv samlade jag ihop ca 500000 sen orkade jag inte mer den gången
Alltså en vinst på nästan 19000 på 3-5sek jobb
_________________ Mikael Svensson |
||||||
okay. har inte gt4 så det får bli en kopia av forza. MVH // Marcus _________________ Marcus Petersson |
||||||
om du köper ALLT trimm, varje steg osv så får du nästan 50 000 för varje gång du säljer motorn. Det går ju hur snabbt som helst, tar inte mer än några sek emellan varje. Pengarna ramlar ju in! Emil Engdahl här på forumet kanske kan förklara bättre, han är riktigt haj på det
_________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||||||
Man måste ju köpa ALLT . Inte bara det värsta utan precis varendra grej, (steg 1, sen steg 2 osv.osv.) tills du du har de fetaste i bilen och resten på lager Då får du 45000 för en motor som kostade 2500. Snabba pengar
|
||||||
|
|
||||||
|
Jag tycker Forza är ett okej bilspel, men det kan i min mening inte konkurrera med GT4 till PS2. Lite jobbiga menyer i Forza, men uppgraderingarna man gör på motorn känns realistiska i effekt/vrid-ökning på respektive bil. Iaf dom jag har hittils. Grafiken trodde jag skulle vara bättre också. Men det duger som komplement till GT4, åtminstånde om man blir sugen på att köra Saab hehe.
Härnäst ska jag att skaffa Enthusia till PS2, det verkar lovande! _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
ForzaMotorsport är ute nu!!!
|
10 besök senaste veckan (5034 totalt) |