Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (9175 totalt) |
Jo bromsar får alltid plats. Se på F1, det finns lösningar som täcker de flestas önskemål, IF2 kör ju på 930 bromsar runt om och vad jag vet så har de inte allvarliga bromsproblem trots 960 nm. Jag förespråkar 16-17 tum, väldigt lätta såna, men Beepbeep fick spons på gratis 18 tummare som är åt tunga hållet.. _________________ Kör cheva numer. |
||
många svar på frågan, eller inte...
Viktmässigt måste jag tala lite gott om mina Imagewheels. Mycket lätta och man kan få dem i exakt den spec man vill ha. Tänk dock på att deras olika centrum väger olika mycket. I kombination med Dunlopslicksen så är de helt klart de lättaste "feta" hjul jag någonsin känt på. och innan alla frågar så kör jag 355 skrivor runt om så 18 tum är inte helt fel... Och du, trimma INTE motorn för då går den långsammare på banan ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||
Jag använde mig av denna när jag letade efter hyfsat lätta fälgar.
http://www.wheelspecs.com _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Smidda RAYS-fälgar från en 350Z kanske. De lär vara riktigt lätta vad jag förstår. Dessutom är det ju nice med Nissan-fälgar på en Datsun. Om du vill kanske du kan få köpa mina med däck och allt.
![]() _________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||
Hittade denna länk bland mina favoriter: http://www.wheelweights.net/
Även om det här finns MASSOR av fäljar med data på typ/storlek/vikt så verkar det som om datat har några år på nacken... EDIT: jag upptäckte att Eddie Varvstopp tipsade om denna sida redan för 6 dagar sedan... Sorry! _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
Dymag som t.ex. gör gjutna magnesiumfälgar till Koenigsegg kan kanske vara en idé? 20" och mycket lätta. Dom har ett litet standardsortiment som man kan flukta på på deras hemsida.
_________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (9175 totalt) |