Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Focus RS -03 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (9219 totalt) |
Motor: 2-liters 16V Duratec RS (1988 cm^3) 4-cyl tvärmonterad radmotor 2 överliggande kamaxlar Vattenkyld Garret GT2560 LS turbo Vattenkyld intercooler Modifieringar: Chip: ECU seriell programmerare, Bluefin Superchips Kylare (motor): Uppgraderad aluminiumkylare, Graham Goode Racing Kylare (intercooler): Uppgraderad aluminium kylare, Pro Alloy Motorsport Kammar: Trimkammar, Piper Cams Kamdrev: Ställbara kamdrev, Piper Cams Grenrör: Rostfritt/keramikbehandlat exktraktor grenrör, Primary Designs Katalysator: Rostfri downpipe med racekat, Graham Goode Racing Avgassystem: 2,75" från kat med 4" utblås, Mongoose Exhausts Luftfilter: Öppet sportluftfilter, K&N 57i Generation II Dumpventil: Återcirkulerande, Bailey DV-30 Tändkablar: Ford Motorsport original Slangar: Samco Turbo kit Effekt: 215 hk (158 kW) vid 5.500 varv/min* 310 Nm vid 3.500 varv/min* Toppfart 232 km/h* 0-100 km/h på 6,5 s* 80 - 120 km/h på 5,5 s* Hockenheim (KK) 1.18,9 min * Data enligt tillverkare/registreringsbevis. Se attachment 5 för aktuell specifikation Transmission: Framhjulsdrift 5-växlad manuell växellåda Koppling från AP Racing Racingdifferential från Quaife Bromsar: Fram: Brembo 4-kolvsok med 325 mm ventilerade Brembo skivor Bak: Lucas 1-kolvsok med 280 mm skivor Bromsbelägg: EBC RedStuff Ceramic Bromsslangar: Goodridge kit Bromsvätska: Castrol SRF Racing Brake Fluid ABS-system: Bosch MK 25 160-0 km/h på <4,1 sekunder eller <93 meter Chassi: Fram: McPherson fjäderben med modifierade undre länkarmar, samt Sachs racingdämpare Bak: Multilänkaxel med Sachs racingdämpare 65 mm ökad spårvidd (jämfört med en standard Ford Focus) Fälgar: Sommar: Femekrade o.Z Racing 8x18" (original färg) Bana: Femekrade o.Z Racing 8x18" (vita) Däck: Sommar: Michelin Pilot Sport 225/40/R18 Bana: Pirelli PZero Corsa 225/40/ZR18 Kaross: 3-dörrars Spårvidd 1589/1552 mm (fram/bak) Karossbredd 1772 mm Längd 4183 mm Axelavstånd 2615 mm Tjänstevikt 1280 kg Bränsletank 55 l Lack: Imperial Blue (metallic) Mr. CAP behandlad Inredning: Sparco lädestolar fram med matchande baksäte Aluminium handbromsspak, växelspaksknopp och pedaler från Sparco Aluminium ventilationsreglage och cigaretttändare från Steeda Kolfiberpanel mellan stolarna med startknapp och numrering Instrumentpanel med bl.a laddtrycksmätare och växelindikator Billjud: Ford original CD-växlare (6006E med front i aluminium) Övrigt: WRC-vinge (lackerad i Imperial Blue) Modifierad grill (lackerad i Imperial Blue och med RS-märke) Kolfiber styling i motorutrymme från Graham Goode Racing Motorlyftöglor med ingraverad RS logga Svarta bakljus från ESP Design Mörk solfilm på bakrutor "Nyckelhål" på dörrar borttagna Vita stänkskydd från Sparco Skyddsplåt runt avgasutblås i rostfritt stål Nummer 3425 av 4501 tillverkade (totalt 38 st i Sverige) Dubbla inbrottslarm samt elektronisk startspärr På gång: Slangar: Samco Coolant kit Kylvattenbehållare: Pro Alloy Header tank Swirl Pot: Pro Alloy Instrument: SPA Design (turbotryck/vattentemp och oljetryck/oljetemp) Fönsterstreamer: Sparco (vit) Fotstöd: Sparco aluminium Lackering: Lite blandade plastdetaljer Mätning på "rullande landsväg" Tack till: Jan, Michael, Tony, Tomas, Axel & Co och 2 x Christer... _________________ Per-Anders Gustafsson |
|
Våra race- och banåkarbilar Ford Focus RS -03 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (9219 totalt) |