Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 7567 besök totalt |
Hallå på er alla... Tråkigt att läsa sånna här inlägg då vi alltid försöker sköta oss på väg till och från träffarna!!! ![]() Till Sturup så var jag "karavanledare" och satte farthållaren på laglig hastighet och sen rullade på... ...jag kan dock inte svara för vad alla gör men överlag så håller vi oss till reglenra till och från träffarna! Jag tycker en del av träffen är att åka dit och hem med lite stopp för att snacka lite sk!t... ![]() |
||
Hejsan! Ledsen om det utgick som kritik mot alla i karavanen, menas självklart inte! ![]() Det är ju bara en del av träffen som är att köra, att gå runt, snacka skit med folk och få se på bilar är en stor del av det hela... det är så mycket av nöjet! Dock så måste jag säga att, enligt min högst personliga åsikt, så borde "vi" banåkare vara rätt noga med farten till och från racerbanorna. Tänk på förra årets "vansinneskörningar till Emmaboda" då Bilsport var där och allmänheten rasade mot hur folk körde dit, det är ingen jag vill få förknippat med klubbträffverksamhet på racerbanor, då kommer vi bara att få det jobbigare med vår hobby gentemot allmänheten. Jag vill vara seriös med min hobby, köra på bana är jättekul, men jag kan faktiskt inte ärligt inse tjusningen med att ligga och pressa sin bil på väg _till_ banan. Med tanke på att antalet bilar som stod i kö för att köra de sista 1½ timmarna gick att räkna på ena handens fingrar kan man inte säga att folk kör fort till banan för att ingen hinner köra sen, fanns körtid så det blev över för alla parter. (Själv var det mina däck som sa stopp, inte jag). Karavankörning är både skoj och smidigt... lättare att hitta, fina bilar att se på vägen och allt sånt, men av egen erfarenhet så är det lätt så att farten trappas upp och folk triggar varandra... har väl hänt även mig ![]() Nu har det blivit en höna av en fjäder av den bilden Björn post:ade, så vi kanske kan sätta ett streck här?!? Som sagt, ingen kritik mot er som höll i karavanen, klart ni bara kan ta ansvar för er själva, men jag hoppas du förstår vad jag menar! ![]() Kör försiktigt där ute! Mvh Fredrik Boivie _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Håller med Er som tycker att man INTE skall köra av sig på vägen till/från bankörningar, det gör man på banan.
"Buskörningen" är speciellt känslig om man dessutom kör fort i en bil med bur o uppseendeväckande lack då Du syns mer än en "normal" bil. Jag fick erfara detta förra hösten och jag körde inte mkt över lagstadgade 90km/h, fast jag fick mig en pytteliten näsbränna, "Kör av dig imorrn på banan" ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Ska bara förklara lite var jag står i frågan
![]() Att någon tex kör för fort på en tom motorväg bryr jag personligen inte mig om förutsatt att det görs med gott omdöme och hänsyn till andra ute på vägarna. Däremot så vill jag inte ha berättelser, filmer eller foton på fortkörningar i forumet. För jag tycker absolut inte det är ball och nåt att skryta och snacka om. För att tala klarspråk så är det ju faktiskt t.o.m. självklart att vi alla bryter mot hastighetgränser från o till. Troligtvis mer till än från. Det jag hoppas och önskar är att ni kör med gott omdöme och respekt för andra. Hur jag kör är inget jag vill torgföra här heller på något sätt. Men jag hoppas att jag kör med tillräckligt omdöme och med respekt för alla ute på vägarna. Hoppas det förtydligade lite ![]() PS: Filmen är ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Tack för omdömena ang filmen
![]() ![]() Ha d gött! _________________ Niklas Grahn |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 7567 besök totalt |