Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8057 besök totalt |
Gruppköp laptimer
Tänkte beställa laptimer till mig själv och undrar om någon är sugen. Specen följer nedan: - 200 Lap Memory - PC Download Feature - Data Logger Link - Download Lead - Software (requires Win95/98) - Battery Powered - Fits on Steering Wheel - 30 Day Money Back Guarantee - 1 Year Warranty Priset är i utgångsläget 1800,- för laptimern och 750,- för sändaren. Intresserade hör av sig med PM och är beredda på att pynta in pengar på mitt konto i förskott. Beställer på måndag 23/5. Laptimern är av racekvalitet, alltså inget smäck. |
||
Jupp, kommer här: http://www.rollcentre.co.uk/
Priset är räknat på £99 x 13.66 + 17% engelsk moms + lite frakt. Liknande uträkning för sändaren (beacon). |
||
Inga svenska banor har några befintliga sändare ..... |
||
Det "brukar" alltid finnas nån med sändare av denna typ (okodad IRstråle). Alla typer (T100, T200, T???) oavsett klisterlapp är ju samma sak.
Två dar på Kinnekulle gjorde att jag samlade på mig 96 varv i min T100 så 250 varv i en T200 lär räcka för de flesta. Det går ganska bra att sitta och plita in tiderna hemma i efterhand (så man inte glömmer dem) men det är den omedelbara feedbacken som man vill åt ("va f-n gjorde jag nu?" när man helt plötsligt är en sekund snabbare). Datanedladdningen känns överkurs. Jag monterade min med kardborre för att enkelt kunna plocka med mig den in, smidigt och nästan osynligt. En varning för första stinten med laptimer, det blir väldigt stor övervikt till tidsjakt direkt (överkörning mao). Andra stinten var redan mera balanserad. |
||
Jag är nyfiken, men hur stor är priskillnaden mot att köpa samma produkt i sverige?
Jag gillar nämligen att köpa saker över disk, så man kan gå tillbaka med varan och slå näven i disken om något krånglar. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||
Från GA Lindbergs webbshop: http://www.lindberg-import.com/webbs
2030A T200 - bil, komplett 3.450:- 2030AU T200 - bil, utan sändare 2.950:- |
||
Vill du köpa av en svenska firma kan du kolla här. Inte samma men likvärdig vad jag kan se. http://www.aim-racing.se Finns några olika varianter. Du har en på framsidan och sen finns det några om du scrollar ner till Laptimers. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Jag ringde till Aim och de kommer ner till mig och visar sina laptimers. Mycket bra priser och de är kompletta med sändare. Om deras grejor är bra så är det nog inte lönt att ta hem från england. Någon som har koll på vad som är bra får ju gärna titta och jämföra produkterna på länkarna.
|
||
Någon vidare spec på t.ex. deras Mychron 3 Club? PDF-länken var bruten, den såg för övrigt prisvärd ut för 1970 SEK + moms. om någon har mer info så posta gärna här, annars postar jag när jag pratat med dom ![]() _________________ ![]() |
||
http://www.aim-sportline.com/ är den italienska tillverkarens hemsida. Hade också problem med deras pdf filer.
|
||
MyCron Light TG verkar ge ett rejält seriöst intryck. Med bakgrundsbelysning borde den kunna gå att se också (finns på modellen med extern ström). Men 3å3 (med moms) utan beacon är lite mer än 2å2 (ink vat och frakt) för T100+beacon från RollCentre.
En T100 är ju en bra början, synd att de inte säljs för tusenlappen eller likande (kanske begagnade av de som byter upp sig?). |
||
Hade besök av Aim igår och fick titta på följande modeller
MCL (2100,-) ![]() MCL ![]() TG för batteridrift (2969,-) ![]() TG för extern strömförsörjning (3325,-) ![]() Får vi ihop tio enheter totalt (oavsett modeller) så får vi 10% rabatt, priserna ovan är alltså utan rabatten avdragen. Vill man köpa en laptimer utan sändare (beacon) så dras det av 25 euro på priset (ungefär 230,-), annars ingår det sändare till varje laptimer i priset. Alla laptimers är splitkompatibla för att ta sektortid med flera sändare placerade runt banan. Kommer få .pdf filer mailade till mig som jag kan lägga upp om det finns intresse. Jag flyttar betsällningsdatum framåt så ni hinner fundera och titta runt lite. |
||
TG med extern ström bli ju riktigt vettig med rabatten. Fler funktioner, bättre skärm och mindre än T200 för nästan samma pris (ok Rollcentre är billigare på T200).
Att Beaconen ingick framgick inte så tydligt tidigare. Edit: www.redracingparts.com vill ha 266 euro + moms(?) och frakt (för TG backlit komplett) men Italienare kan man väl inte lita på... ![]() Ingår USBkabel och mjukvara i Priserna? Det nämns nåt om att den störs av flera sändare, det gör ju inte T#00 serien... |
||
Jag skrev sändare inte beacon men det var den jag tänkte på.
Ja, den störs ju om det står flera sändare brevid varandra. På T-modellerna från rollcentre har jag för mig att den ignorerar sändare inom ett visst antal sekunder från första signalen. Borde gå att ställa in på dessa också. Jag skall kolla. Kabel och mjukvara kan köpas till 400,- + moms. Vet inte om vi får 10% på det också, men jag kollar. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8057 besök totalt |