| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR: Hur ser jag skillnad på varvning och bara en konkurrent
|
1 besök senaste veckan (1155 totalt) |
|
Hur ser jag skillnad på om en bil som kommer upp i backspegeln är en som skall varva eller om det är kamp om placering? När bilen ligger framför ser jag (mha TAB) vilken position bilen har, men inte när den kommer bakom. Körde ett race häromdagen där jag såg på pit-boarden att jag höll på att bli ifattkörd. När det ngt varv senare kom upp en bil bakom släppte jag inte den. Efter att ha hållit den bakom mig ett knappt varv skreks det i lurarna att det var en varvning.
Jag vill ju inte vara en bromskloss för dom som är snabba, men det är duktigt surt att bara vlka undan och sedan se att den som man släppte tog min placering. /john _________________ John Westerlund |
||||
|
Varje gång du passerar start/målrakan ser du ju hur stort avståndet är till närmaste bil, både framför och bakom.
Sen tycker väl jag att kommer det ikapp en bil bakifrån som man märker är betydligt snabbare så är det lika bra att släppa förbi. I det fallet tycker jag inte det är värt att riskera något. |
||||
Jag förstår inte riktigt. Om du ser att närmaste bil bakom ligger 20 sekunder efter och du samtidigt har en röd 575 flåsande precis i nacken så är det väl bara att släppa förbi skrället. |
||||
|
Jo, då är det inte svårt.
Men om jag ser 20, 15,10,5 sekunder på pitboarden tex. Sen kommer den röda 575an.. Den bil som det räknas på (eg den som jagar mig, inte den som vill varva mig) ligger sedan 5 sek bakom 575an. Egentligen är jag nog mest frustrerad över att inte "blåflagg" funkar som jag vill... Då hade det aldrig varit problem. /john _________________ John Westerlund |
||||
Funkar inte det gamla vanliga att samtidigt trycka på både Titta Vänster och Titta höger på GTR? Då behöver man inte någon särskild Titta Bakåt knapp juh?! ...
|
||||
Jovisst, men inte om man har ett styrkors på ratten, så bred tumme har jag inte. Men å andra sidan så föredrar iallfall jag att ha en speciell knapp för att kolla bakåt =) _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
|
Re: GTR: Hur ser jag skillnad på varvning och bara en konkur
Titta bakåt, har bundit tangenten B till detta och jag tror det är standard. Bara att hålla inne B så kikar man bakåt och ser alltså samma markering (TAB) som när man kikar framåt. Edit: oops lite för sent skrivet. Men som sagt, kör man med arkad HUD så är det bara att hålla koll på klockan för att se avstånd till närmaste bakomvarande placering. |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1 besök senaste veckan (1155 totalt) |