Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2351 besök totalt |
Det spelet känner jag igen.
Helt otippat så ska man köra F1 bil på en bana. Har inte spelat det på många år men minns att det inte var några tärningar utan en växellåda i plast där man valde hastigheten. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Det finns viss chans att Folxam blandade in lite ironi ![]() _________________ Johan Meissner |
||||
Tror att jag har en adapterkabel så att man köra in det gamla spelet på en XBOX
![]() ![]() ![]() Vore kul att se bilder när du lyfter på locket till kartongen. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Ni har gemensamt kommit fram till rätt svar, Brands/Druids och Brambilla. Årtal då? Överkurs om man kan bilarna/förarna i Paddock Hill Bend...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re: Spel
Åhhhhh..... grym flashback från barndomen!!!!! Ett lika dant spel har nog min mor någonstans i sin källare.... Jag svaga minnen om en spelplan med olikfärgarde fält så man gjorde spårval i, och att man kunde chansa på högre fart i kurvan å ta ett kort..... många minnen dyker upp....... har du ingen bild på spelplanen? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Hmm, en annan är ju gammal nog att minnas ett sådant spel, tror det finns kvar hemma hos föräldrarna.
Tärningskastande och kort med text alternativt rutor med text. Minns en text som var irriterande: Motorn har skurit, du måste börja om från början! Antar att det är det spelet på bilden som jag nu får en enormt grym flaschback på? _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
Min farsa och farbror har något liknande, ifrån 1965 typ. Det fanns med i en nummer av Classic & Sportscar för inte så länge sen i ett test av de roligaste bilspelen, alla kategorier. Jag har aldrig spelat det, men det ligger hos mina kusiner på västkusten och bara väntar på lite action. Återkommer när jag provkört
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2351 besök totalt |