Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2464 besök totalt |
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Tja, visst är SLC "amatörernas" afton när man jämför det med övriga han skriver om, typ F1, Indy500 mfl... men vi är glada att överhuvudtaget komma ut på TV-nätet och det är ju kul att även Aftonbladet vet vad SLC är för något ![]() |
||||||
Jo, att det är amatörer (som i ej betalda) förare i SLC har jag inget att invända mot, men tycker ändå det är lite nedlåtande ton... Sen är ju förstås all uppmärksamhet bra uppmärksamhet ![]() |
||||||
|
||||||
_________________ Alfa Alfetta GT-SA -75 (Räserbilen) Alfa 155 V6 -93 (Bruksbilen) Alfa 75 TS -88 (Skrotfärdig) Alfa Giulia TI -64 (Finbilen) Alfa 75 TURBO (Vinterbilen) |
||||||
Kan det vara han som är: En körkortslös innerstadsbo. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
Undrar vad Danica Patrick skulle säga... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Vi som håller på med motorsport har ju förstått att man ska ha va sitt redskap och inte behöva bråka med någon annan om det...som fotboll. Ge dom var sin boll så ska dom få leka med den... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Trevligt att det finns folk som kan uppskatta sporten också (ja mer än oss bilrejsingnördar då) ![]() |
||||||
Detta stycke ur den senare artikeln känner jag igen alltför väl från min bekantskapskrets:
"Jag har aldrig varit särskilt intresserad av motorsport och sett på utövarna som några som kör bil lite fort, och vem kan inte göra det?" Tills de åkt med ett par varv runt banan, då är det darrigare ben än en tolvårig flicka efter en redig skräckrulle. Synd att vi inte får den respekt som vi faktiskt förtjänar, vi som faktiskt, tro det eller ej, har lite bättre car control än medelbjörnen. _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2464 besök totalt |