Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1340 besök totalt |
SBF lämnar IB och går över till Bilsport Börsen
I Bilsport Börsen har man ju regelbundet artiklar om Superstagekörningar. Klockrent val av SBF IMHo ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.sbf.se/artikel/119 _________________ ![]() |
||||
Detta innebär alltså att IB kommer vara värdelös i fortsättning?
Beror detta beslut på kritiken IB gav SBF inför förbundsstämman? De va en debatt-artikel från Kåge Schildt i nummer 9 där han inte tyckte att det officiella organet skulle kritisera sin organisation. NÅn som vet om detta är bakgrunden till bytet? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Det är inget byte som gjorts. Diskussionerna om att enbart ha ett officiellt organ har pågått minst senaste året, och hela tiden har det varit självklart att det enbart ska vara hemsidan. Beslutet om att enbart hemsidan ska vara officiellt organ togs på årsmötet, och det var först efter årsmötet som IB skrev konstiga saker om vad som hänt på årsmötet eller inte - då varken skribenten eller dennes källa var på mötet. Som sagt, det är inget byte som gjorts. Nu finns det enbart ett officiellt organ, så nu är det tydligare när regler börjar gälla och vi kan publicera nya regler med vårat eget "startdatum" och är inte bundna till IB's utgåvor. Den enda praktiska skillnaden är att IB kan välja bort officiella meddelanden som dom inte vill trycka. Dom fortsätter att publicera "utdrag ur SBFs officiella meddelanden" - precis som Bilsportbörsen haft senaste året(?). Dealen med Fabas är väl att dom ska skriva mer om våra utövare - och det går inte att jämföra med att IB varit officiellt organ. I mina ögon fortsätter väl IB att vara värdelös, eftersom dom aldrig skriver något om tex dragracing. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Hemsidan är betydligt mer tillgänglig för utövarna än IB. Har du något annat förslag? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Tycker inte att man kan anse att hemsidan mer tillgänglig än IB. Med tanke på antalet utövare som inte har tillgång till dator. Har för mig att du beklagade dig över att det var så många Klubbar som inte ens har en E-post adress för ett tag sedan. Därimot så är väll Bilsport Börsen mer tillgänglig än IB så det är ju ett +. _________________ S tefan Ir lander |
||||
I sverige är internet tillgängligt gratis för alla vid tex biblioteken. Procentuellt sett så har vi mer internetanslutna än prenumeranter på IB bland våra licensierade. Det är vad jag baserar mitt påstående på. (Fler och fler klubbar rapporterar in hemsidor och mailadresser nu när nya hemsidan dök upp, så det tar sig.) Men, ni jämför fortfarande äpplen och päron. IB lär fortsätta publicera officiella meddelanden. Bilsportbörsen kommer definitivt att göra det. Det enda som ändrats är att det är det som är publicerat på hemsidan som gäller - och det är ju därifrån tidningarna hämtar sin information. I praktiken så är det oförändrat, förutom att det i IB står "utdrag ur sbfs officiella meddelanden" istället för "sbfs officiella meddelanden". Problemet som var innan var att det fanns två olika organ - så vilket publiceringsdatum var det som skulle gälla? Som jag sa innan - har ni förslag på bättre sätt att publicera officiella meddelanden så lyssnar jag gärna, och bollar det vidare. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Det är helt ok för mig att hemsidan är den officiella, men det är också viktigt att det publiceras på andra ställen och det har ni ju löst på ett bra sätt. För jag tror inte att det kommer vara några köer till bibloteksdatorerna.
En grej som jag saknar som fanns tidigare är att kunna välja officiella medelanden för respektive sportgren tex. Karting. + att kunna se det under en längre tidsperiod än veckovis som det är nu ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||
Det kommer. Likaså kommer du kunna prenumerera på meddelanden för valda sportgrenar/utkostt osv via e-mail. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Mycket bra ![]() Jag är även imponerad av "sbf:s" dyngnet runt service. (dax för löneförhandling kanske ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||
Nä. I dagsläget finns inget bättre. Jag prenumrerade på IB innan, men eftersom jag bara är intresserad av racing så fick man ganska lite för pengarna, och det mesta man läste visste man redan. Klart ett steg i rätt riktning! ![]() |
||||
Jag kanske formulerade trådrubriken lite fel... Men i slutänden så är det ju lite åt det hållet det blir ändå...
Jag har köpt Bilsport Börsen extremt många ggr fler än IB. Men då har jag aldrig köpt IB ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Mig veterligen finns IB och köpa på de flesta koisker som säljer för inter press. Och en sån brukar finna i varje lite större håla. Pressbyrån brukar medofta ha den. Till och med en lite kormoj som säljer rätt få tidningar i Väsjö har IB så att den skulle vara svår och få tag på vet jag inte!!! |
||||
Det är väl ingen som sagt att den skulle vara svår att få tag på? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1340 besök totalt |