Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette -00 | << 1, 2, 3 >> 19865 besök totalt |
en sån skapelse som dom senare "vettarna" är så otoligt brutal, och vackara...
Tack för att du lyser upp vintermörkret med bilderna på bilen. NU saknar jag sommaren lite! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Kopplingen är en specialmodell från Cartek som tål det mesta. Drivaxeln från motor till vxl-lådan bak är bytt till en kolfibervariant. Lådan är original. Utgående drivaxlar på diffen är bytta(overkill). Det är inget problem med att få prylarna att hålla så länge man inte kör dragracing med slicks vilket sliter enormt på drivlinan. Jag kör bara bana o allmän väg, ingen dragracing. Jag skulle kunna köra dragracing om jag ville med de prylar jag har men skulle då behöva förstärka lådan. Det finns bilar i USA med likadana delar i drivlinan men med förstärkt automatlåda som kört 100+ 9sekunders pass utan att köra sönder prylarna. ------------------ Tackar för alla vänliga ord ! God Jul allesammans med hopp om att det blir vår snart _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
Hej på dig,
Det var kul på Gotland i helgen, jag har bara en liten fundering kring din dräpare, när man tittar noga på bilderna så undrar jag vart den tar in luft till motorn. Det finns ju inga scoop och det är minimala luftintag i fronten, räcker det verkligen? Mvh Magnus i 993:an |
||
Han lånade min DV kamera och använde ett av mina Nürburgringband, mitt Firewirekort är dock trasigt och Johan har inte så mycket hårddiskutrymme i sin dator, så för tillfället ser det tyvärr mörkt ut _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Hej Anders!
Nu ramlade poletten ner vad det var för Corvette som var på min arbetsplats (FedEx, Arlanda) förra veckan! Tyckte den lät riktigt hetsig, men insåg knappast att det var den omtalade "DRM-Corvetten". Men förstod att det var nåt speciellt när jag hörde motorgången och såg att stolen hade ett ordentligt huvud/hjälmstöd. Blir nog till att ta en närmare koll nästa gång du kikar förbi. Ha de bra// Magnus _________________ Magnus Sandlund |
||
Jösses vilken liten kränging det är fram på den bilden
Ingen som helst kunskap om hur en bansetup skall vara på en C5a men det ser stelt ut. |
||
om du undrar vem det var som fotade bilen vid Alvik där idag så var det lilla jag var bara tvungen o skicka en bild till Lewan
Trots knorrande av min kollega om att man inte kunde fota bilar sådär (Hej Harri ) _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Bättre sent än aldrig ..... Har haft så mycket på min firma vette.se att göra så jag har inte hunnit med att hänga på några forum eller ens ta mig till några banträffar under -06 sen har familjen mycket att säga till om ..... Jo det sker kontinuerliga förbättringar, nu är bränslesystemet helt nybyggt för att klara de effekt jag tar ut. Öhlinsdämparna och fjädrar är uppdaterade efter många diskussioner med en av toppförarna/ägare av en banracer som kör i Speed World Challenge GT serien i USA ( http://www.lgmracing.com ). Effektmässigt har jag förmodligen tillräckligt men man vill ju alltid prova nya prylar. Nu står ett 8-spjälls insug på hyllan samt en LG Race kam som väntar på att monteras, målet är 700hk dvs 100hk/liter på en ren sugmotor med stötstänger DRM (vette.se) bilen 2005 Nya insuget ...... _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
Ska köra på Mantorp 9-10aug ... kanske
Bilen i småbitar motor, låda, diff, a-armar, hjulhubbar, bromsok mm i USA för renovering. Motorn kommer tillbaks som ny med 718hk i motorbänk, inte illa för en 7liters sugmotor med stötstångsteknik. ARE Torrsump installerad. Lådan helrenoverad och modifierad/förstärkt så att nu är 6e växeln inte en överväxel längre utan en naturlig efterföljare till 5an, ett måste eftersom varvstoppet går i på 5an i 278km/h Diffen helrenoverad och förstärkt, dock fortfarande 3.73 utväxling Övre/undre lederna utbytta i hållaren för hjulhubben (vad f.. det nu heter på svenska) A-armarna har fått sina polybussningar utbytta till leder(heim-joints) så nu är det metall/metall, ingen mer flex oken har fått nya packningar. Fronten ombyggd för bättre kylning - bilder kommer o mycket, mycket mer. Om jag nu bara kunde få ut bilen så det blir nån åka i år _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
Jag har öppnat upp i större lokaler i Motortown (bredvid Eurostop, Arlandastad) med trevliga grannar som Lamborghini på ena sidan och Von Braun Ferrari på andra
Jag bygger om Corvette, Camaro, Trans-Am, Firebird, Mustang GT på alla tänkbara sätt efter kundens önskemål. Jag mappar också dessa bilar i vår Rototest som är den enda Rototest R8 i Sverige som är tillgänglig för dig som kund. Den klarar upp till 1250hk/4100Nm på bakhjulen om du vill effektmäta eller komma hit och mappa vilket borde vara tillräckligt för de flesta. Det finns några filmer upplagda på youtube http://www.youtube.com/user/RtuneRot _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
Fan man kanske skulle tjacka en c5a, verkar vara potenta bilar + att vill man åka sugis och ha mycket mos så måste man, 1 antingen varva 12k eller 2 gå upp i volym, det sista verkar vettigast!
Snygga lokaler! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette -00 | << 1, 2, 3 >> 19865 besök totalt |