Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 11039 besök totalt |
Om jag byter bil, vad tycker NI jag skulle skaffa :-D
Trådar om vad för bilmodeller som är bra för banåka har vi ju några stycken ![]() Så kom med förslag och fria fantasier om vad jag skulle kunna skaffa istället för den blåe multi purpose bilen och Fiat 600'an jag har ![]() Bilar jag har ett gott öga till (för att börja någonstans liksom ![]() Tidiga 70-tals elvor Pantera Bakhjulsdriven hundkoja med bågemotor ![]() ![]() Bilar med SMG2 ![]() ... fyller på när jag kommer på mer, just nu står det still i huvet. Bilar som har riktigt taskig driftsäkerhet går bort. Jag gillar inte att skruva ![]() Det är inte så att jag tänker byta bort M3'an men lite fantasier så här på vårkanten har aldrig skadat ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re: om jag byter bil, vad tycker NI jag skulle skaffa :-D
Min flickvän Marie sa så här: "han kan ju köpa en saab 99:a och göra den superduper fin och trimma den lite och så. sen kunde han och jag byta saabisar" Maries Saab 9000 är en -90 som gått 37000 mil och det syns på den.. ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
![]() ![]() Mitt seriösa förslag är att du monterar en dragkrok på Bummern och att du sedan skaffar en riktig räser och kompisar med verktyg. ![]() ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
Den här har jag varit och kollat på för länge sedan. Jag kom inte in i den, men du kanske är smidigare. Och gatreggad är den också!
ultima mk 2 amatörbyggt fordon,lämplig för roadsport,modsport eller landsväg,bilder kan mailas,bilen är byggd 1989 och mycket lite använd,har golfmotor och porsche låda,8 fälgar. Annonsör: mats warg Telefon: 023-24957,073-9938601 E-post: matswarg@yahoo.se Annonsen införd: 2005-05-01 14:32 EDIT: Annonsen hämtad från www.rhkswe.org Bild på en likadan: ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
Jag har ju en Fiat från 1959 ju ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Ja, då lär ju din Pantera "paja" oftare... ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
och den kan ju bli din nya räserbil ![]() |
||||||
En Boxter med riktigt chassi, bur och bälte. Sen skulle du kunna ställa till mycket rabalder i såväl slalom som PCSR och Roadsportsammanhang.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
ganska selektivt citerat ![]() Har för mig att jag läste om en M3 motoriserad Mini (den nya) i en evo för ett tag sen och det verkar ju stämma rätt bra med tanke på vad du har nu och vad du skrivit att du gillar. Hittade numret den var med i, September 2004 på sidan 087, iof är det en ren rejsbil som gått (går?) i brittcar men det står att det håller på att tas fram en gatversion, som dom hoppades skulle presenteras på autosport mässan tidigare i år, har tyvärr inte hittat nån info på nätet (har tyvärr inte svart bälte i googling ![]() sen är det väll som vanligt med många roliga bilar från England stört omöjligt att få dom godkända för gatubruk i Sverige, sen ev prislapp ![]() _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||||
![]() ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=17589 _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||||
Magnus, du som ska representera rejsa.nu borde ju skaffa dig en Lotus Elise eller Speedster eller liknande. En bil som bevisar att motor inte är allt!
En bil där föraren avgör mer än bilen kanske? Röstar helt klart på Lotus Elise mk1, billig och bra! ![]() Fast du kanske vill ha bakjhulsdrivet? Då röstar jag på en Porsche 911 Turbo 80-tal, det finns ingen manligare bil ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
Nu glömmer du nog bort att Magnus bara har några cm kvar till 2 meter. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Ska du representera rejsa.nu måste det väl bli en 318is? Andrew har sin till salu, den har redan varit en följetång här på forumet
![]() Vill du annars komponera ihop en BMW-baserad bil av gammalt snitt, med mc-motor och bakhjulsdrift? Köp en Isetta av mig, jag har två ![]() Ska man bli lite seriösare vill jag fylla på din lista med 968cs och Honda Nsx. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Eeehhhh.... ![]() ![]() Annars är jag helt enig i din rekommendation, men jag skulle gå på en Exige. Själv är jag 191 cm och sitter helt OK i en Elise/Exige, dock blir det lite problem med hjälmen men någon ska väl bli först med en liten Guerney-bump på en sådan. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
Varför inte bygga en Corsa TC 1000 av din lilla Fiat 600 och ha tysken som dragbil.. Alla problem lösta med dagens vagn park!!!
![]() ![]() och finns alltid folk som vill skruva.. ![]() ![]() |
||||||
Exakt! Det är ju det jag säger ![]() och så kan vagnparken kompletteras med en Tiga, Lola eller annat fräckt på sikt. På med dragkrok! _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
-I 'konservburks-kategorin' så skulle jag valt en Porsche faktiskt, en rejält trimmad Boxter som nämns ovan är helrätt
![]() ![]() ![]() från http://www.prc.at/index1.htm _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Tycker du ska köpa en Bentley eller en Maybach...... så när du skjutsar kamrater
![]() ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 11039 besök totalt |