Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Changing Weather
598 besök totalt
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Changing Weather

EFTERSOM JAG INTE TÄNKTE RIKTIGT TILL INNAN JAG SKREV DENNA POST, så få vi se detta som en POLL om huruvida vi skall köra ett par av rejsen i regn som omväxling.

Jag tycker att långloppen vore mycket roligare om vi använde oss utav changing weather. Då skulle det finns med en slump som man inte kan beräkna i sin strategi och setup.

Vem är regnets mästare, vem "tajmar" depåstoppen, vem törs chansa på att det regnet avtar...

Vad tycker ni?

Westfield SE
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Visst changing weather är kul men det bli ett litet problem när vi kör på mer än en server som jag snackade lite med jim om förut. Tiderna blir ju inte direkt jämförbara mellan olika servrar om det regnar olika mycket och jag vet inte om det går att ställ in hur mycket det ska regna när det handlar om changeble. För om det ska vara någorlunda fair play borde man ha jämna förutsättningar liksom. Men det skulle vara jäkligt kul och smått panikslaget när det börjar regn men torrdäcken funkar rätt bra på våt bana endå det är när det är riktigt blött det blir kämpigt.

Så antingen torr eller våt race om vi kör på mer en 1 server. Men ett regn race eller 2 skulle ju kunna vara kul så man får hålla extra koll på bakvagnen när man försöker gasa ut ur kurvorna.

Malmby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ahhhh så sånt som det är skrivet. Tänkte inte på det, ni har helt rätt. Däremot kansek vi, som du skriver HOOPoo, kan köra något eller fler rejs i regn.

Westfield SE
Citera
Racingsimulatorer
Changing Weather
598 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande