| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Bilrecond med 60% rabatt!
|
19477 besök totalt |
Det är en ny Volvo V70 men backspeglarna är som vingmuttrar på den, fäller man in dem vilket jag inte orkade göra så är det nog inga problem. Dom var förvånade att jag körde ner bilen själv, oftast så gör de det åt kunderna. Men de har fått ner Ford Explorer så det går nog bra. Knepigt är svårt att ta ut svängen om det är tajt med bilar parkerat på den trånga gatan utanför. Det är ingen fara, de får väl rekonda bort skrapet annars från BMWn....
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
Hur gick det? Fick du svar på frågan? Var du nöjd med resultatet på bilen? Övriga? Rapportera om vad ni tyckte om resultatet!!!
_________________ Jimmy Pedersen |
||||
|
hmmm detta verkar intressant... klisterlapparna var ju inte allt för anskrämliga på bilen heller... Kanske skulle släpa dit storbimmern när tid och pengar finnes...
|
||||
|
Klisterlapparna är inte alltför blodiga och som sagt efter ett tag kan man ta bort dem... Men var snälla mot grabbarna och låt dem sitta kvar ett tag, annars slutar det säkert med erbjudandet. Vilket vore synd.
Resultatet var riktigt bra och en hink med lite rengöringsmedel svamp etc ingår i priset - åtminstone fick jag en sån. Garanti på teflonbehandlingen lämnas också. De kan garanterat göra ett bra jobb på en Bimmolimmer. En av killarna stod och rekondade sin egen BMW när jag var där. Han skruvade bort alla lysen etc och rengjorde bakom/under/inuti vilket man kanske inte kan räkna med för denna dealen. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
Samma här givetvis! |
||||
|
Jag tänkte jag skulle bjussa på lite shyssta bilder men det får bli en enda stackars bild till o börja med:
Jag ska fixa fler bilder Lackbehandlingen är verkligen kanon! Förutom lystern i den så blev lacken otroligt hal o slät! Man verkar kunna få bort all framtida skit med bara en dammvippa egentligen Sen är det verkligen supernajs att få riktigt fint inne i bilen osså. Jag ska tillbaka för färgning av lädret där det är slitet.
Rekonden är mycket shysst gjord med riktigt petnoga rengjort o fint även på massa småpilliga ställen. Några enstaka småmissar, en av hållarna för golvmattorna var borta och en hade lossnat från själva mattan, inte rengjort mellan ryggstöden som man bara ser när man fäller fram det för genomlastning och lite vaxrester på något ställe eller två. Petsaker som jag eller de lätt fixar, överlag kanon alltså! Men lackbehandligen är IMHo verkligen såhär
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Synd att hela min helg gick åt för lackförsegling. När jag var nästan klar tipsar min kollega om detta erbjudande. Här är resultatet iaf efter sköljning, avfettning, sköljning, schamponering, sköljning, rentorkning, scrubbning (nästa dag->) sköljning, rentorkning, polering, lackförsegling. Tog sin lilla tid...
|
||||
|
Så, nu har jag hämtat bilen. Är mycket nöjd, bilen var inte särskilt fin när jag lämnade in den.
Det finns bara en liten sak att klaga på. På vägen hem gick inte bilen på alla cylindrar och nån kontrollampa tändes. Kollade motorn och det verkar som om det runnit in vatten från motortvätten ner till tändstiften. Blåste rent med tryckluft och nu verkar det fungera, skall kolla igen lite senare. Lite av skulden får Volvo eftersom det är dåligt tätat vid kåpan som täcker tändstiften. Förövrigt var jag mkt nöjd med både resultatet och den fina service jag fick!! Btw: så mötte jag Magnus i sin blänkande M3 på vägen därifrån. Lite bilder på det fina resultatet. http://www.944sverige.com/forum/albu http://www.944sverige.com/forum/albu http://www.944sverige.com/forum/albu _________________ Jimmy Pedersen |
||||
|
Kanske glömt att jag frågade, men ja undrade tidigare hur länge klistermärket måste sitta på ?
Vill ju inte ha den där i 2 år
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Så länge bilen är fin kanske? Ingen rekondfirma vill väl att en smutsig bil med trött lack ska göra reklam för dem?
_________________ /Kristian Elisson |
||||
|
Jag kommer GARANTERAT åka dit det första jag gör när min bil är startklar.
Återkommer SNARAST i sånna fall! Nån som haft en bil som är ganska gammal men fin i lacken? Körde lite rubbing på en mindre yta, den kan bli RIKTIGT RÖD. _________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||||
|
Fick tillbaka bilen idag, resultatet är toppen!
Beställde helrekond + lackförsegling + kemtvätt av stolarna, känns som det var en ny bil man åkte därifrån med, så ni som ännu funderar, bara att slå till! _________________ Stefan Söderholm VW Passat |
||||
![]() |
SÄLJES
Bilrecond med 60% rabatt!
|
19477 besök totalt |