Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 11941 besök totalt |
Kristian, det är väl kurvorna som Du tänt på.... Satt på o`Learys med bl a Tärnström, varför Indy 500 lyfte ytterligare ett snäpp ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
Men det skulle jag... ![]() Det går overkligt fort och dessutom med små marginaler mot murar och medtävlande. ![]() Men just Indy 500 med alla traditioner upphör aldrig att fascinera mig. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Indy 500, Danica och Tärnström... Har du ont i magen idag? ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Nja, Indy 500 ska man nog inte bara hoppa in i ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Nja, möjligen snurrar det litet i skallen ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
För er som fortfarande är vakna så sänder ZTV nu det avsnitt med Letterman där Danica är med.
|
||||||||
Såg det, ingen blyg tjej det där! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Inte direkt! Nu jobbas det dessutom stenhårt (tom Bernie ska vara inblandad) för att hon ska få en testkörning i F1. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Texten tagen från www.indy500.com
Danica Patrick, driver of the No. 16 Rahal Letterman Racing Argent Pioneer Panoz/Honda/Firestone, earned the JPMorgan Chase Rookie of the Year Award and its $25,000 bonus as part of her overall winnings of $378,855. Patrick, 23, from Roscoe, Ill., was the highest-finishing rookie, placing fourth. She became the first woman to lead the Indianapolis 500 and the highest-finishing woman in the race's history. Patrick led three times for 19 laps, and led as late as Lap 193 of the 200-lap race before Wheldon passed her on Lap 194 to take the lead for good. Kenny Brack was awarded the Scott Brayton Driver's Trophy, presented since 1997 to the driver who best exemplifies the character and racing spirit of the late Scott Brayton. Brack made his first Indy 500 start since 2003 this year, completing a remarkable comeback from serious injuries suffered in an accident at the season-ending race in october 2003 at Texas. Lite bilder från festen efteråt: Danica blev årets nykomling och är lika snygg i festblåsa som racingoverall ![]() ![]() Kenny vann Scott Braytons award ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Jag har säkert tjatat förr om att jag tycker ovalracing är osedvanligt kul att titta på. Det händer saker hela tiden och kräver sin alldeles egna form av skicklighet. Dock föredrar jag nog korta ovaler framför "Superspeedways".
Men det ska inte vara bara ovaler i en serie, utan som i CART, alla slags banor. Då blir det som bäst. _________________ Johan Rådlund |
||||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 11941 besök totalt |