| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Förstärkning krängningshämmare bak BMW E30.
|
1501 besök totalt |
|
Förstärkning krängningshämmare bak Bmw E30.
Har en Bmw e30 325i som jeg kjorer på bane med. Jeg har derfor gått til innkjop av 19mm krängningshämmare bak og 22 mm foran. Hvordan har dere som kjorer E30 forsterket festene der krängningshämmaren er festet til karosseriet? Jeg mener å ha lest at festet er punktsveiset så jeg tenkte vel egentlig å helsveise det. Forslag og erfaringer mottas med takk! _________________ Sven Lindqvist |
|
Ingen som vet? Jeg vet det er mange E30-entusiaster her og noen har vel gjort denne modifikasjonen... Hvis norsken min er vanskelig å forstå eller jeg har uttrykt meg uklart så bare si ifra
Mvh Sven _________________ Sven Lindqvist |
|
Hej Sven.
Jag kommer förstärka mina infästningar pga av inköp av stabilare hämmare. I första skedet kommer jag endast att förstärka "infästnings-öronen" i de bakrebärarmarna. Det blir lite svetsning där för att förstärka. Sedan kommer jag dra kraftiga bultar i infästningen i karossen. I övrigt kommer allt få vara som innan. I vinter kommer jag förstärka öronen på fjäderbenen där min hämmare infästs. När jag är klar kommer jag lägga upp bilder på jobbet i min biltråd. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
|
Turner har ett kit: http://www.turnermotorsport.com Sök på suspension och reinforcement kit. Det kan inte vara särskilt svårt att hitta på nåt liknande själv.
_________________ Sten Isaksson |
|
Takker for svar. Jeg valgte å sveise inn forsterkninger selv i innfestningen i karrosseriet. Jeg laget noen stålprofiler som jeg sveiste på innsiden av de originale innfestningene. På bærearmen sveiste jeg på forsterkningene som fulgte med i settet (Suspension Techniques). Jeg kjorte på Rudskogen i helgen med den norske BMW-klubben (BMWCCN) og forsterkningene holdt
Jeg trodde bilen skulle krenge enda mindre, men jeg var allikevel fornoyd med oppgraderingen..
Mvh Sven _________________ Sven Lindqvist |
![]() |
Skruva banåkabil
Förstärkning krängningshämmare bak BMW E30.
|
1501 besök totalt |