Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1829 totalt) |
Stora, tjocka bilar på bana?
Vilken av de större modellerna funkar bäst runt de kurvigare partierna på bana? BMW M5, Audi RS6, Jaguar S-type R osv osv? Tänker på den där historien om att en Smart Roadster var snabbare runt bana än Volvo S60R... ![]() _________________ Conny Norén Kör två bilar. Vilka det är, det varierar. ![]() |
||
Vilka spekulationer då ja inte kört nån av bilarna. Men jag skulle gissa på nya M5:an, S-Type R har nog inget att hämta alls, tror Jag.
Audi RS6 har vi väl en som kör här på forumet? Han borde kunna svara för hur den står sig ![]() "Banan" som Smarten körde ifrån S60R på va en plogad bana på nån sjö, i ett test i Teknikens Värld tror jag. Har iaf den tidningen någonstans. Även 996 Turbo blev avhängd av oväntade bilar, pga att den åkte på fritionsdäck. Och vad har egentligen en sån bil på isen att göra kan man undra från första början, men kul test var det! _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||
Re: Stora, tjocka bilar på bana?
Nu har jag inet kört någon av dem på bana, men mina pengar skulle gå till M5:an. Den är betydligt mer sport- än komfortorienterad. Själv föredrar jag 740iAL E32! ![]() |
||
Isådana fall är vi två som sniffat ![]() |
||
Fyra!
![]() Saken var väl den att den bestod i två delar. Ena på Ring Knutstorp och andra på en plogad isbana. Har för mig att jag har tidningarna här hemma. ![]() Hur vetenskapligt testen egentligen var utförda kan man nog säkerligen diskutera i timmar dock. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Smart Roadstern är en betydligt mer kompetent bansmiskare än många tror. 790kg och "225 däck" gör bilen ganska immun mot sidokrafter. Jag har kört under 10 min BTG på ringen med min bil och det får väl anses hyggligt för en bil med 82hk. Jag körde glatt ifrån min kollega med sin Alfa 156 V6.
Fast på snabbare banor är det inte riktigt lika kul ![]() ![]() _________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1829 totalt) |