Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6913 besök totalt |
KristianAE86// Vad tillverkar ni för hjälmar på ditt jobb ![]() Våra hjälmar är liksom de flesta finare hjälmar handgjorda i kompositmaterial. Våra är olackade eftersom låg vikt är väldigt viktigt ( ![]() Skulle vi välja att lackera dem skulle det inte utgöra några som helst problem. En 2k polyuretanfärg (billack) passar finfint. Klistermärken utgör inga problem de heller. Som exempel, peltor G6 och G10 är lackade med vit polyuretanlack från Volvos sortiment. Billigare hjälmar är oftast gjutna och har då ofta gelcoat ytterst. Gelcoaten kan ta skada om den blir övermålad eller klistrad med "fel" klistermärken. Då är tumregeln: ändra inget! En tanke som dök upp när vi pratade om SBFs inställning till hjälmlack var att man kanske fruktar att skadade hjälmar skulle komma ut på marknaden nyspacklade och nymålade... En juste hjälm kostar trots allt uppåt en 10000:- och det räcker för att folk ska se affärsmöjligheter ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Hjälmen tar ingen skada av det men besiktningsmannen kan vara av annan åsikt. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Alternativet till hjälmlack är att köpa en hjälm som är snygg som den är, det ska jag göra
![]() http://www.fransurf.com/lareunion/st _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Bra val! ![]() |
||||||||
Skall man hårddra reglerna med vikt så går nog alla Peltor-hjälmar som målas över maxvikten. |
||||||||
skall man hårddra reglerna ännu mera så"får man ju inte köra med integral-hjälm i Sverige - om man inte råkar ha internationel licens heller ![]() (men detta tror jag har diskuterats tidigare okså.) MVH/ ..........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
heheh - oops.. jag glömde visst skriva till vilken karossform jag menade... thanxs Johann _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Hej! här kommer en till motivlackerare. http://www.hotpaintart.com/
Han håller till i Umeå och gör helgrymma lackjobb. _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6913 besök totalt |