| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Porsche 924 NA -79 SÅLD!
|
3969 besök totalt |
|
Hej! Min 924 alias projekt Ferdinand är på väg att avslutas och ska därför säljas. För närmare information se annons på traderamotor.se och naturligtvis finns hela projektdagboken på min hemsida! "In Action"-bild av Daniel Ahlin:
Pris: 10000:-, bud mottages.
Bilen finns i Linköpingstrakten! Mvh Magnus K Tel: 070-551 63 02 _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
_________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||||
|
|
||||
|
Allt har sin ände o korven den har två...
A.L. Klart du har rabatt... Vad var det nu som Dude sa om krokodilgap...
P.P. Är du säker att du kikat in till min projektdagbok??? Bud = jag har ju inte en aning... Vill inte skriva "en massa pengar" ifall det är nån som är i valet o kvalet.
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Alltså, allvarligt? 10000:-? Vad för dolt fel har du inte skrivit in i annonsen? Har du inget känns det ju som om det bara är att hämta... Faan Magnus, nu gav du mig ju köpstvångstankar ändå.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Åk och hämta så slipper jag ha dåligt samvete över "lovade saker"
_________________ /Anton Lillsund |
||||
Inget dolt fel alls. Besiktigad de två åren jag haft den med endast två mindre anmärkningar på nummerskyltsbelysningen + en bromsljuslampa som la av på senaste SBP-besöket. Enda övriga punkten som jag vet om är att en av två bultar som håller framvagnsbalken på höger sida är avdragen (tack för det, tidigare ägare!) men på denna typ av hobbyrejs-projekt lagas nog det enklast med en plåtbit och två svetssträngar... Bilen är från -79 = motorn behöver nog lite omvårdnad även om den startar och funkar OK men karossen (rostlagad) är den veka punkten. Allt som jag hittat och lagat står omnämnt i projektdagboken på min hemsida.
Tror att priset är ganska rätt, iaf med de rejsigare prylarna i bilen? Kommentera gärna, helst i PM men här är OK också! (Jag håller med Kristian här... )
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Hör av dig så kan vi diskutera, men då krävs det ju att du tar min 924 i inbyte. Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Bor: Som det står under min avatar-bild: I Linköping.
Inredning mår: Eh, tja... Inredning har inte varit prioritet 1 i detta projekt. I klartext så är orginalförarstolen slut i tyget, instrumentbrädan har nån mindre spricka och sidopanelerna bak är helkass. Är det en bra inredning du är ute efter så är detta inte bilen för dig. Tyvärr. Däck: Nya för säsongen. Yoko 539 gatdäck. 6-7 mm mönster kvar. Bromsar: Renoverade förra säsongen, främre belägg är ung halvt nerslitna och bakbromsarna bör vara OK även några säsonger till. Motor: Blåryker inte. Slamrar mycket lite men det finns småskador på kamaxeln = bör bytas. Svettas även lite olja men det är i storleksordningen nån droppe per vecka = bra för en gammalbil. Besiktigad: Senast i april 2005, med bågen inmonterad men med orginalstolar och orginalratt. Nerslag på trasig bromslampa (fixad) och ej fungerande nummerskyltsbelysning (har jag inte kikat på) men i övrigt OK. Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
Två saker som stör mig med denna tråden..
Ett: Att efter allt slit som Mangan, undertecknad och en hel drös med duktigt folk plöjt ner i bilen så sätts den ut för ett vrakpris. Två: Ändå ingen som köper bilen?! _________________ /Kristian Elisson |
||||
Tyvärr får man ju sällan tillbaka den tid och pengar man lägger ner på sin entusiastbil. Men att en fungerande, besiktad Porsche 924 skulle vara så svårsåld trodde jag ju inte...
EDIT: Fixade smileyn... |
||||
Sant båda två...
Känns som om det tunga "skitjobbet" är gjort. Nu är det det roliga kvar. |
||||
|
Upp o hoppa!
Bilen är kvar! Byter gärna jämnt mot en komplett Cortina mk1, helst en GT!
Priset är förhandlingsbart, speciellt om jag får behålla stol, ratt och bälte!
||||
|
Jag är intresserad.
Den går alltså fint o så? Vad kostar en ny kam då? Tänkte rejsa den, roadsport C |
||||
![]() |
SÄLJES
|
3969 besök totalt |