Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Reg besiktning amatörbyggt
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4564 totalt)
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004

Westfield skrev:
Hur tog du dig igenom decibelprovet med separata trattar, det brukar ju vara i princip omöjligt har jag fått för mig? Insugsljudet blir för högt.

Har inte gjort bullerprovet än men kommer att strypa spjället så det inte öppnar fullt, har inget varvstopp, plus att jag måste ha ett mekaniskt stopp för pedalen. Där sitter en bult bakom gaspedalen men den är lite för kort just nu.

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Svante skrev:
Westfield skrev:
Hur tog du dig igenom decibelprovet med separata trattar, det brukar ju vara i princip omöjligt har jag fått för mig? Insugsljudet blir för högt.

Har inte gjort bullerprovet än men kommer att strypa spjället så det inte öppnar fullt, har inget varvstopp, plus att jag måste ha ett mekaniskt stopp för pedalen. Där sitter en bult bakom gaspedalen men den är lite för kort just nu.

ok. det är väl värt ett försök antar jag.

porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Svante skrev:
Westfield skrev:

Insugsljud, avgasljud och däcksljud!! är det som ger mest problem. Sedan kan eventuell resonans i plåtar/huv etc. ställa till det.

Bisarrt nog så kontrollerad de inte att bilen har samma utförande vid bullerprovet som vid regbesiktningen.
Vi byggde på våran med stora insugsdämpare tejpade på huven och åskilliga kilo skummgummi överallt. (det som var nedprägat i motorrummet började brinna.....)

Avgasröret fyllde vi med stålulls diskbollar, gasen justerade vi in så den inte kunde öppna helt och däcken pumpade vi upp till 3 bar.

30 minuter efter bullerprovet rev vi av allt och rullade in för regbesiktning hos samma killar som gjort bullerprovet.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Hej

Man har faktiskt blivit petigare på att kolla så att bilen inte ändrats allt för mycket från bullerprovet. Men gränsen har ju höjts också (2003) så det är lite lättare att klara provet nu - men öppna trattar utan filter går knappast.

/Gustaf

Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

therealpinto skrev:
Hej

Man har faktiskt blivit petigare på att kolla så att bilen inte ändrats allt för mycket från bullerprovet. Men gränsen har ju höjts också (2003) så det är lite lättare att klara provet nu - men öppna trattar utan filter går knappast.

/Gustaf

Vår är reggad 2004. Så det kanske lönar sig att regbesiktiga i Malmö

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Skruva banåkabil
Reg besiktning amatörbyggt
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4564 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande