Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Radical på Anderstorp, rödflagg?
1942 besök totalt
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Var och kikade på Radical nyss men racet rödflaggades pga regn om jag förstod det rätt?

Det som jag tyckte var konstigt var att det regnade hela loppet och det gick bra tills en bil snurrade av sen så blev det för farligt? Ska det enbart köras racing om banan är torr eller

Sen var det lite konstiga resultat tyckte jag, verkade inte vara första bil som vann Lotteri?

Annars var det första gången jag såg klassen och den får bra betyg thumbs up thumbs up

Mvh

Citera
Andreas Douhan

Här sen Okt 2003

Re: Radical på Anderstorp, rödflagg?

Toni Ahlqvist skrev:
Var och kikade på Radical nyss men racet rödflaggades pga regn om jag förstod det rätt?

Det som jag tyckte var konstigt var att det regnade hela loppet och det gick bra tills en bil snurrade av sen så blev det för farligt? Ska det enbart köras racing om banan är torr eller

Sen var det lite konstiga resultat tyckte jag, verkade inte vara första bil som vann Lotteri?

Annars var det första gången jag såg klassen och den får bra betyg thumbs up thumbs up

Mvh

Vet du vilken bil som snurrade? Har du mer exakta resultat?

/Andreas

Tystberga
Här sen Mar 2004

Vet inte vad som hände just på det racet men normalt när det blir rödflagg så räknas passeringen av mållinijen varvet innan rödflagg om det kan ha betydelse på resultatet?
Citera
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Såg bara att det var en vit bil, tänkte inte så mycket på det.
Åtminstone så tyckte jag att det var roligt och kolla på Radical, men vem som vinner spelade mindre roll eftersom det inte gick och hålla reda på ordningen från läktaren

Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Jag va med och körde igår. Det va extremt mycket vatten på rakan. Bilarna vattenplanade hela tiden och man såg inte 5 meter framför bilen. Att ligga i 200km/h då är vansinne. Men sålänge racet pågår så är det ingen som släpper av.
Det borde rödflaggats redan efter 10min.
Resultatet blev lite olyckligt för en del då vi va några stycken som tvingades att gå i depå efter att vi kört ifatt pacecaren. Så 1,2,3 blev istället 5,6,7. Det är inte mycket att göra åt nu. Vi får gasa lite extra nästa vecka istället.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Samuel Lindkvist skrev:
Resultatet blev lite olyckligt för en del då vi va några stycken som tvingades att gå i depå efter att vi kört ifatt pacecaren. Så 1,2,3 blev istället 5,6,7. Det är inte mycket att göra åt nu. Vi får gasa lite extra nästa vecka istället.

Hur menar du nu? Tvingade att gå i depå? Lite kontakt mellan er då eller?
Trist avslut på lopp.

BMW 330i -05
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

MaZ skrev:
Samuel Lindkvist skrev:

Hur menar du nu? Tvingade att gå i depå? Lite kontakt mellan er då eller?
Trist avslut på lopp.

Jag va lite otydlig. Detta va ett långlopp där man antingen byter förare en gång eller går in och simulerar ett förarbyte genom att stänga av motorn i 25 sekunder och sedan åka igen. Då det är obligatoriskt passade vi på att göra det under safetycar.

Skåne
Här sen Nov 2002

Samuel Lindkvist skrev:
Jag va med och körde igår. Det va extremt mycket vatten på rakan. Bilarna vattenplanade hela tiden och man såg inte 5 meter framför bilen. Att ligga i 200km/h då är vansinne. Men sålänge racet pågår så är det ingen som släpper av.
Det borde rödflaggats redan efter 10min.

Vi åkte ju race med Hundkojorna precis innan er, och jag kan bara hålla med om att
det var extremt eländiga förhållanden. Redan i våra hastigheter så vattenplanade
det ganska friskt och sikten var ju rätt begränsad...

Man visste aldrig riktigt vad man skulle hitta i vattenmolnet i slutet av rakan:
- en annan bil, en bromspunkt, eller kanske lecakulor

Jag provade dom två sista alternativen - lyckades dock ta mig upp ur kulhavet för egen maskin. thumbs up

Det måste ha varit riktigt spännande att köra Radical under dessa förhållanden...

Småland
Här sen Nov 2002

Bild på eländet:

Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Samuel kör så det ryker ändå:

Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Dessvärre så tror jag inte merparten förstår hur lite man se. Vi som har åkt i dimman vet precis hur jävligt det är. Ren chansning blir det...
Sen av någon konstig anledning så sitter hornen utanför hjälmen och man förstår inte att det kommer göra ont när man åker av... Fast han framför kör ju fortare...

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Superkart skrev:
Dessvärre så tror jag inte merparten förstår hur lite man se.
Är det en vettig liknelse att passera en långtradare på rejält blöt motorväg utan vindrutetorkare (jag tror att det är rakt här)?

Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

NiklasFalk skrev:
Superkart skrev:
Dessvärre så tror jag inte merparten förstår hur lite man se.
Är det en vettig liknelse att passera en långtradare på rejält blöt motorväg utan vindrutetorkare (jag tror att det är rakt här)?

Jo, de kan man likna de med. Fast du bör nog ha två lastvilar i bredd och tagit bort stänkskydden. Det blir fruktansvärt dimmigt och kort sikt för dom längre ner i fältet.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Absolut så förstår jag att körförhållandena var i värsta laget men det var ju lika blött från början så varför inte bryta direkt

Riktigt fin körning av "nybörjaren" Samuel och Lovén vilka jag kikade mest på samt Tomi Furu

Mvh

Citera
N-Joy Motorsport
Linköping
Här sen Nov 2002

Jag fick förmånen att vara med och dela bil med Peter Roslund. Som tidigare nämnts så är det en viss magkänsla att vattenplana med kraftiga uppställ i 200km/h.
Allt för mycket var riktigt dåligt, ett offantligt dåligt arrangemang, och resultatdiskussionen efter ska vi kanske inte ens nämna. Arrangörsmässigt tror jag de flesta klubbmästerskap sköts proffsigare...

Hur som i mitt fall var det en givande helg, många varv i bilen både på torrt och blött.

Samuel; Nybörjare? Hur många race har du kört? Jag kanske skulle skaffa en övningskörningsskylt
Citera
Elitracing (åskådarracing)
1942 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande