Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1942 besök totalt |
Radical på Anderstorp, rödflagg?
Var och kikade på Radical nyss men racet rödflaggades pga regn om jag förstod det rätt? Det som jag tyckte var konstigt var att det regnade hela loppet och det gick bra tills en bil snurrade av sen så blev det för farligt? Ska det enbart köras racing om banan är torr eller ![]() Sen var det lite konstiga resultat tyckte jag, verkade inte vara första bil som vann ![]() ![]() Annars var det första gången jag såg klassen och den får bra betyg ![]() ![]() Mvh |
||||
Re: Radical på Anderstorp, rödflagg?
Vet du vilken bil som snurrade? Har du mer exakta resultat? /Andreas _________________ Andreas Douhan |
||||
Vet inte vad som hände just på det racet men normalt när det blir rödflagg så räknas passeringen av mållinijen varvet innan rödflagg om det kan ha betydelse på resultatet?
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Såg bara att det var en vit bil, tänkte inte så mycket på det.
Åtminstone så tyckte jag att det var roligt och kolla på Radical, men vem som vinner spelade mindre roll eftersom det inte gick och hålla reda på ordningen från läktaren ![]() |
||||
Jag va med och körde igår. Det va extremt mycket vatten på rakan. Bilarna vattenplanade hela tiden och man såg inte 5 meter framför bilen. Att ligga i 200km/h då är vansinne. Men sålänge racet pågår så är det ingen som släpper av.
Det borde rödflaggats redan efter 10min. Resultatet blev lite olyckligt för en del då vi va några stycken som tvingades att gå i depå efter att vi kört ifatt pacecaren. Så 1,2,3 blev istället 5,6,7. Det är inte mycket att göra åt nu. Vi får gasa lite extra nästa vecka istället. |
||||
Hur menar du nu? Tvingade att gå i depå? Lite kontakt mellan er då eller? Trist avslut på lopp. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jag va lite otydlig. Detta va ett långlopp där man antingen byter förare en gång eller går in och simulerar ett förarbyte genom att stänga av motorn i 25 sekunder och sedan åka igen. Då det är obligatoriskt passade vi på att göra det under safetycar. |
||||
Vi åkte ju race med Hundkojorna precis innan er, och jag kan bara hålla med om att det var extremt eländiga förhållanden. Redan i våra hastigheter så vattenplanade det ganska friskt och sikten var ju rätt begränsad... Man visste aldrig riktigt vad man skulle hitta i vattenmolnet i slutet av rakan: - en annan bil, en bromspunkt, eller kanske lecakulor ![]() Jag provade dom två sista alternativen - lyckades dock ta mig upp ur kulhavet för egen maskin. ![]() Det måste ha varit riktigt spännande att köra Radical under dessa förhållanden... ![]() _________________ -- |
||||
Dessvärre så tror jag inte merparten förstår hur lite man se. Vi som har åkt i dimman vet precis hur jävligt det är. Ren chansning blir det...
![]() Sen av någon konstig anledning så sitter hornen utanför hjälmen och man förstår inte att det kommer göra ont när man åker av... ![]() ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
||||
Jo, de kan man likna de med. Fast du bör nog ha två lastvilar i bredd och tagit bort stänkskydden. Det blir fruktansvärt dimmigt och kort sikt för dom längre ner i fältet. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Absolut så förstår jag att körförhållandena var i värsta laget men det var ju lika blött från början så varför inte bryta direkt
![]() Riktigt fin körning av "nybörjaren" Samuel och Lovén vilka jag kikade mest på samt Tomi Furu Mvh |
||||
Jag fick förmånen att vara med och dela bil med Peter Roslund. Som tidigare nämnts så är det en viss magkänsla att vattenplana med kraftiga uppställ i 200km/h.
Allt för mycket var riktigt dåligt, ett offantligt dåligt arrangemang, och resultatdiskussionen efter ska vi kanske inte ens nämna. Arrangörsmässigt tror jag de flesta klubbmästerskap sköts proffsigare... Hur som i mitt fall var det en givande helg, många varv i bilen både på torrt och blött. Samuel; Nybörjare? Hur många race har du kört? Jag kanske skulle skaffa en övningskörningsskylt ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1942 besök totalt |