Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Ile Notre-Dame
<<   1, 2, 3
5309 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Kunta,
Du är den första som anklagar mig för att vara negativ mot M.S./Ferrari här på forumet.
Jag tyckte mest att det var en kul grej att Kimi inte fick möjligheten att slököra mot målet.

Jag anklagar inte utan upplever tyvärr, kanske pga jag håller på di röde, en negativ stämning och allt som oftast dras något gammalt ont upp som Schumi har gjort tidigare och han kan inte köra om, han är värdelös har bara bra bil osv. I mina ögon så är han en av dom absolut största genom tiderna. Att det är bättre motstånd i år än på många år är bara kul att se.
Tyvärr uppfattade jag ditt inlägg som det vanliga ms/ferrari kritiska man ständigt läser på detta forum, jag ber om ursäkt om det tolkades fel. Jag såg det som att MS visste att han hade mer att ge men sparade bil/däck? 2 varv innan han försökte sätta in en stöt på Räkan eftersom han var väldigt snabb kontra räkan på sista varvet.
Det var iaf skönt att inte Alonso vann så det blir lite strid tillslut i vm

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Kunta skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Hand upp, hur många tycker att Mclaren borde ha plockat Kimi av banan? Han hade ju (okända) problem med styrningen under loppet... Den hör gången höll chansningen hela vägen och då är det inga spekulationer
Hans "problem" var inte direkt lika synliga för alla andra den här gången.
Verkade vara Schumachers taktik att försöka få Kimi att köra sönder bilen.

Du menar att ingen F1 förare utom just fulingen M Schumacher har försökt stressa någon framför sig till misstag? Nu kanske jag slötittade men jag uppfattade inte att Räkan hade bekymmer med styrningen, oavsett så är man väl ändå med i loppet för att vinna. Lite tråkigt att alltid läsa ferrari/schumi negativa inlägg på rejsa.nu, jag tyckte han gjorde ett bra race med dom förutsättningar dom har just nu, Montoyas prejning i 2:a kurvan var inte direkt vacker men det redde upp sig tack vare bra agerande från skomakaren.
Hmm nästa år kanske vi har ett gäng Renault hatare istället

Alla vill ju vinna = alla försöker köra om med alla tänkbara sätt, dvs stressa ingår.
Att MS normalt inte gynnas av andra trasiga bilar beror på att killen INTE behöver. Ligger man först så...

Kul att det är jämnare än på mycket länge - man borde radera ALLA poäng NU. Tänk va skoj - är ju många team som fått fart på bilarna nu
Tom Toyota o Sauber, kul
Hela VM dödas om ett team är för överlägset, som Renå' va i början.

Iof missgynnar det Renault/Mac (o gynnar Ferrari) men ÄNDÅ... man vill ja ha många team/förare som är med o slåss...
Drömsenariot är att märkesVM o förarVM avgörs i sista loppet!
Då slipper man dessutom allt snack om "är mästaren bäst att ratta eller har han bara bäst bil"

Det var trist att F vann överlägset förra åren, men det är lika trist att se dom i lingonserien

fyi - Jag håller på KIMI, inte de röde. Men det vore skoj om Kimi kunde vinna ÄVEN om MS har en bra bil.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Kunta: Nu vet jag inte hur många som har tillgång till OT här på rejsa.nu. Men säg att det är ca 500personer. Av de kanske några är riktiga Ferrari-hatare troligen med löjliga synpunkter. Som de säger, det måste vara oerhört ensamt på toppen... Schumi är helt klart en utav de bästa någonsin. Han har bevisat allt han har behövt bevisa i mina ögon. Hade inte Bridgestone däcken vart så kassa hade han garanterat fortsatt att visa lite då och då. Men nu när det inte går så bra för Ferrari (som det gjort sedan -00) så passar väl en del folk på att gnälla. Även om det i 99% av fallen är hjärtligt.

Även om jag hejar på Alonso så ser jag hellre att bästa man för dagen vinner. Jag är ingen Alonsofundamentalist dock, bara F1...

Linköping
Här sen Okt 2003

Schumi skrev:
Alonso och Fis i källaren har nog diskuterat rätt så saftigt nu och anträffande Montoya så men han är nog mindre glad på sitt team

Han gnäller som vanligt på race-stewarderna istället. *suck* _Alla_ är emot honom, stackars Montoya. *hånler*
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Rash skrev:
Även om jag hejar på Alonso så ser jag hellre att bästa man för dagen vinner.

Bästa man för dagen brukar ju vinna

F1 Ile Notre-Dame
<<   1, 2, 3
5309 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande