Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Små-rejsing
2181 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Små-rejsing

Detta ser väl rätt trevligt ut, eloxerat och så. Riktiga rejs-grejer om än i lite mindre format för lite yngre räserförare.
Ny säsong kräver nya prylar. Junior är i extas och tjatar om en provtur med det nya chassit.
Hustrun är också uppe i varv, mumlar då mest om ekonomi, "onödiga leksaker" och mat på bordet.

Det är väl bara att ta sig i kragen och skruva ihop de nya grejerna.

Faktum är att Sverige faktiskt kryllar av små räserbanor.
Så här kul hade vi förra året. En bild från Gävle.

Rice and shine
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nr 77 är din eller?
Pellen i bott ser jag!

Mvh/ Micke

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
BTG skrev:
Nr 77 är din eller?
Pellen i bott ser jag!

Mvh/ Micke

Jepp, 77'an är min ohängda trettonåring. Högerfoten stadigt planterad och blicken fäst på utgången av nästa kurva.
(Han figurerar f.ö. under "nicket" Highspeedfreak här på forumet.)

Rice and shine
Citera
CI

Här sen Dec 2002

Tänk om man hade fått köra kart när man var i den åldern...
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

om ni kör på Järfällabanan så öppnar den nästa vecka har jag för mig(det gör den även om ni inte kör på den):

#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
om ni kör på Järfällabanan så öppnar den nästa vecka har jag för mig(det gör den även om ni inte kör på den):

Kan man bli medbjuden om man är med och bidrar lite till driftskostnaderna

FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Lite OT kanske men......

Precis hemkommen från semester i Thailand med frun. I Jomtien hade dom antagligen världens hårigaste gokartbana. 125 kubiks tvåtaktare, direktdrivna utan cetr.koppling 43 grader på backen och ett jävulskt grepp... typ risk för revbensbrott. Hjälmar av frigolit inga obetydliga bromsar (det gick att motorbromsa ganska bra) och galna ryssar som gjorde allt för att tokmissa apex.

Täby
Här sen Feb 2003

Fredrik - SLC skrev:
AndersY skrev:

Kan man bli medbjuden om man är med och bidrar lite till driftskostnaderna

Det kan man alldeles säkert. Jag har ju lyckas köra av och snurra i varje kurva utom två, så du har några att ta igen, även om du också testade några ggr för att se om det ändå inte går snabbare att köra utanför banan alternativt snurra nåt varv innan man fortsätter. Nackdelen är att det kan göra lite ont att studsa fram på kerbsen i glasfiberstolen när man sitter 2 cm ovanför backen i vanliga fall och nu plötsligt har ett hjul på varje sida de 5 cm höga kerbsen.
Annars tycker jag att SLC Racing AB väl ändå måste ha en egen kart, för utbildningsbehov om inte annat.

#24, #64, #88
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Ibland när jag skall sova så får jag mörka och onda tankar Man kanske skulle skaffa en gammal gocart för 10000-15000:- och okynnesköra (som det heter på smålänska) på industriområderna hemma i byn. Om farbror Haffa kommer så är det ju bara att ge fullt och sticka. De har ju inte en chans mot en gocart med sin gamla trötta V70!

Men sen tänker jag efter och konstaterar att jag bor ju granne med en polis så det är nog inte så svårt att lista ut att jag kan ha nåt med det hela att göra... Undra vad det blir för påföljder?

Men fatta vad skoj!

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Ibland när jag skall sova så får jag mörka och onda tankar Man kanske skulle skaffa en gammal gocart för 10000-15000:- och okynnesköra (som det heter på smålänska) på industriområderna hemma i byn. Om farbror Haffa kommer så är det ju bara att ge fullt och sticka. De har ju inte en chans mot en gocart med sin gamla trötta V70!

Hmm. En f.d. kolega till mej från just Habo hade ett tag en superkart, han är sån som mest skruvar, men det hände att han rastade den på nåt industriområde...

JohanR

Stockholm
Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:
Men sen tänker jag efter och konstaterar att jag bor ju granne med en polis så det är nog inte så svårt att lista ut att jag kan ha nåt med det hela att göra...

Jag har bott granne med chefen för länstrafikgruppen i Jönköpings län - men det brydde jag mig inte om ett endaste dugg!

Mvh /Micke

Här sen Nov 2002

AndersY skrev:

Annars tycker jag att SLC Racing AB väl ändå måste ha en egen kart, för utbildningsbehov om inte annat.

Bara därför så bestämde jag med Forsman att åka dit på Måndag och se om inte SLC och Forsmans motor kan göra något fint samarbete i framtiden Så det är väl inte helt omöjligt att det blir en egen....

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Du kan ju ha karten till pacecar eller nåt annars

Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Du kan ju ha karten till pacecar eller nåt annars

Tävlingsledaren ska ju ta med sig domaren på en sightseeing av banan innan racet börjar...... hmmm undrar om man kan få Hillebrink att klamra sig fast på bakbågen ?, han är ju inte så stor

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Faran är väl att han ramlar av när det börjar närma sig 3g i kurvorna?

Du då, Magnus, behöver du inte nåt att träna med på veckorna?

#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Hur många fler är det på forumet som har eller funderar på att skaffa sig en sport2000 kart?

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

I år är det även samma däck som gäller för Rotax Max Challange och Sport2000-klasserna, så då lär de gå ganska lika.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Fredrik - SLC skrev:
Hur många fler är det på forumet som har eller funderar på att skaffa sig en sport2000 kart?

Några fler är det väl? Jag har t.ex. för mig att Jan Nagy har en och minst ett par till, vill jag minnas att jag läst i nån tråd.

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
Små-rejsing
2181 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande