Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpa Bur?
2051 besök totalt
Co-tec
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Köpa Bur?

Det börjar bli dags att beställa bur nu ifall man skall hinna få i den innan sommaren.
Men vilken modell skall man välja? Jag tror att vi kommer beställa i från Guss. Finns det nåt annat ställe som är bättre att beställa ifrån?

Jag skall ha till min Golf 1:a och Zed skall ha till sin Golf 2:a, eventuellt skall det även beställas en till lillborsans scirocco 1:a.

Skall man ha en grp.E bur eller skall man slå till på en som uppfyller grp.N på en gång? (man vet ju aldrig ifall man får för sig att köra racing med bilen nån gång)

Vad tror ni? Alla tips är välkommna.

Audi 80 GTE Quattro -86
Audi S6 -97
Lupo 3L -04
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

Det beror helt på vad buren ska skydda mot. Har du bara tänkt åka lite bana och mest gata så räcker det med en VOC/GruppE-bur. Vill du dock skydda dig ordentligt bör du nog välja en GruppH/GruppN-bur (och lägga till lite rör...). Kommer bilen användas mycket på gatan skulle jag välja en bur där det inte är så svårt att ta sig in och ut.

Gå in på sbf.se/Regler/Regler & Utbildning/Rally så hittar du skisser på burar som uppfyller de senaste kraven.
/ola

Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Jag köpte min från Guss. Jag valde en Grupp E klassad bur, kostade 2500kr. Den svetsades på plats nu i helgen och det blev riktigt bra. Sen så la jag till ett extra rör mellan hjulhusen i bak för att ha något att fästa 6-punktsbältet i.

Här finns det en bild på buren monterad och klar.
http://www.Opelsportclub.com/carscript/viewcar.php?action=view&lang=sv . . . .

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Vilken bur du ska välja har jag ingen aning om men bor du i Göteborg så har du lite krotare väg till Rolfstrorp Svets&Smide (utanför Varberg) än till Guss (Stockholm).

Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002

jag köpte min rörhög av http://www.svetsosmide.se/ för mig den gick på 2900:-

Mantorp
Här sen Nov 2002

Har varit inblandad på två burar...Min egen från Rolftorp och polarens från Guss...

Kan säga att en av dessa kommer jag aldrig köpa en pinal av...
Vet inte om det var just till polarens Alfa GTV som det var kajjko passform...men det var stor skillnad om man jämför med den jag hade i min E30 som blev ruggigt bra.

Så starx utanför Varberg skulle jag åka...om man inte har 25 000 över och åker till Poppo. Han vet verkligen vad han gör!

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Jag har inte hel bur utan bara huvudbåge med bakåtsträvor, diagonalstag och tvärstag (för bältet) i min RX-7:a. Denna installation gjordes både snyggt och snabbt av Rolfstorp Svets&Smide så jag är nöjd i alla fall. Perfekt passform! Efter lite letande på skrivbordet hittade jag hans telefonnummer 0340-37208/37508

Citera
Allmänt banåkaforum
Köpa Bur?
2051 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande