Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1395 besök totalt |
6-timmar?
Hej alla SLC:are! Nu till helgens tävling på Mantorp har tävlingsledningen ändrat 8 timmarsracet till ett kortare 6 timmars lopp. Dock är fortfarande anmälningsavgiften den samma. Borde inte den vara "två timmar" lägre? Vårt team finasieras till stor del av förarna som vi har ett avtalat pris per race med. Nu är kostnaden för att köra racet detsamma som ett åtta-timmars lopp vilket innebär att förarna fortfarande måste betala samma pris men får köra mindre för att ekonomin ska gå ihop. Kostnadskalkylen och priset per race för förarna görs givetvis upp före årets säsong och då efter förutsättningarna att det ska vara åtta-timmars lopp, vilket det är tänkt att det ska vara! Vidare blir det också väldigt kort körttid per förare när racet kortas ner 2 timmar. Jag som förare tvekar då på att lägga en hel helg ifrån familjen (och mycket pengar) för att köra max 1.5 timmes race. Jag tycker att SLC absolut måste sänka anmälningsavgiften till helgens tävling eller allra helst se till att tävlingen blir åtta timmar lång som de en gång i tiden lovade att den skulle vara. Mvh Erik Ihse / 08-racing _________________ Erik Ihse |
||
Re: 6-timmar?
Det är synd om ni tycker att det är fel men något måste jag hitta på med den negativa utveckligen på Söndagsracet till skillnad mot Lördags-racet. Och Längden på tävlingen är ju det enda som skiljer Lördagens tävling mot Söndagens tävling. Sen har det iofs meddelats att årets tävlingar kommer vara både 6h och 8h i deltävlingarna, se avgifts-sidan t.ex. Så det är ingen oväntad ändring. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1395 besök totalt |