Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpa Porsche 993 C2
<<   1, 2, 3
10652 besök totalt
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Fick åka (inte köra ) fram o tebax på Tullinge i två minuter i en 997'a med nya chassisystemet o allt. Lite kort för att säga nåt om den egentligen men j***r vad den kändes rätt.

Äh det var ju en tung bil som knappt ville svänga... Nu skall Magnus vara tyst om framhjul som brinner... Fast den kändes jäkligt tung.

Men jäklar att det var löd i den. Synd bara att det var så långa slag i lådan. Fast jag tror nog inte att jag skulle lägga mina pengar på en sån. Visst gick det fort men det kändes ju inte. Jag vill ha en bil som får mig att skratta.

tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Räknar inte med att hitta min bil under 300...kraven jag har är manuell, svart eller silver , svart skinn ,sportchassi ,gärna 18" fälgar, bilen ska vara i fint välskött skick gå som en klocka maskinellt samt att koppling & bromsars får gärna vara nyligen kontollerade/bytta..lättare stolar ( Sparco el likn )e plus i kanten men ej nått krav ... självklart ska bilen ha full dokumentation med servicebok etc, miltalet ca 10-12K...
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

tretjufemman skrev:
Räknar inte med att hitta min bil under 300...kraven jag har är manuell, svart eller silver , svart skinn ,sportchassi ,gärna 18" fälgar, bilen ska vara i fint välskött skick gå som en klocka maskinellt samt att koppling & bromsars får gärna vara nyligen kontollerade/bytta..lättare stolar ( Sparco el likn )e plus i kanten men ej nått krav ... självklart ska bilen ha full dokumentation med servicebok etc, miltalet ca 10-12K...

Hehe, kolla in www.porsche.nu under annonser - Porschesäljes så hittar du min kompis 993:a. Den kommer nog falla dig i smaken

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003

tretjufemman skrev:

om du ska svänga med bilen hade jag på de miltalen letat efter bytta dämpare (ex Bilstein HD, PSS-9, ...), gärna ställbara kränghämmare, ingen taklucka. Bromsar är inte jättesvårt att fippla med själv (t om för en kontorsråtta som jag), däremot känns kopplingen svettigare och den borde vara bytt kring 8-10k mil. En bil som dessutom råkar ha RS-stolar eller liknande... *dräggel flås* Varför inte en röd? Helt klart den snabbaste färgen

min egen bil stämde knappt på en enda av ovanstående punkt, förutom bytt koppling, men passar nu in ganska bra i min mall

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Har ju haft nåra röda 911:or innan ....skulle va kul med en ny färg fast din e ju bra läcker....
Citera
AndersPorsche
Stockholm
Här sen Jun 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hej!

Hur går det med köpet? Lite nyfiken då jag själv är väldigt sugen på 993!

Har funderat mycket mellan BoxsterS, 964,993 och 996 men kommit fram till att 993 verkar som "bästa köpet". Riktig 911 känsla men ändå modern bil, lite orolig för verkstadsbesöken dock. Jag ska ha den som bruksbil på vår/sommar/höst samt förhoppningsvis testa lite bana

Måste dock bli av med min BMW Z4 3.0 samt Mazda Miata -01 innan jag kan köpa (framförallt BMWn) så vet ni någon som är sugen på en sådan får ni gärna tipsa.

Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
De vart en 996:a , svart o jättefin ska byta till lite hårdare fjädrar i nästa vecka ( HR ) är väldigt nöjd med bilen, 993 hitta lixom ingen som jag föll för direkt så dök denna upp o jag föll direkt så det var bara slanta upp...nån som vet var man kan få tag på den här underdelen som man sätter under orginalfronten så den ser lite roligare ut i nosen , är det en del från Aerokitet kanske ?? finns den o köpa i glasfiber från någon kanske ??

Mvh
/Robban
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

tretjufemman skrev:
De vart en 996:a , svart o jättefin ska byta till lite hårdare fjädrar i nästa vecka ( HR ) är väldigt nöjd med bilen, 993 hitta lixom ingen som jag föll för direkt så dök denna upp o jag föll direkt så det var bara slanta upp...nån som vet var man kan få tag på den här underdelen som man sätter under orginalfronten så den ser lite roligare ut i nosen , är det en del från Aerokitet kanske ?? finns den o köpa i glasfiber från någon kanske ??

Mvh
/Robban

Ring Jaan eller Bosse på GT Motorsport. 042-220970

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Nån som har satt på HR fjädrar på en 996 , ska sänka ca 30mm ...nån som har bild ? tror ni det blir lagom eller kommer det ta i ? hur mycke sänker porsche sportchassi 030 ?
Citera
Allmänt banåkaforum
Köpa Porsche 993 C2
<<   1, 2, 3
10652 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande