| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Rattar
|
12997 besök totalt |
|
Problemet som jag ser det med DFP och 900° är att man är så himla van att bara ha 200° rattutslag.
Det tar tid att lära sig att ratta fullt. En annan grej är att det tar ett tag att lära sig de små shiftpaddarna, när man börjar ratta är det ett elände att hålla koll på vilken som är vilken, framför allt i Richard Burn Rally (och rally i GT4), med mycket rattutslag är det lätt att växla upp istället för ner när det går riktigt brett. Men annars är DFP ett rejält lyft gämfört med min gamla Logitech Formula Force, det plastiga skakiga försvinner lite när DFPn används i nån månad och krafterna känns mjukare och stabilare. Edit: Det är helt ok i GTR att ha 18 knappar på ratten att mappa till olika funktioner
/tobias _________________ Tobias Geijersson
|
||
|
Hej!!
Jag var tvungen att köpa ratten för att prova... och vilken skillnad!! nu känns det som det ska med avseende på rattutslag och kontroll. precis vad jag ville ha. ska nog aldrig mer köra med en "vanlig" pcratt igen.
nu kan man ju byta från sin riktiga bil till sin dator utan att ställa till det i hjärnan igen. kanske lite verkar lite smäckrare jämfört med min förra guillemot och säkert också momo racing som jag aldrig har provat, men jag är nöjd! får se hur länge den håller bara. _________________ Björn Bength |
||
Jag tycker det är ett stort lyft på alla fronter. /J |
||
|
Har en momo racer ratt... kan definitivt inte rekommendera den.
ok, den är skön... känns bra... har funkat kanon... Tills fästena small av. Satt inte ens och spelade utan tittade på teve då fästena small av med en smäll så hiskelig att katten höll på å hoppa upp i taklampan. Det är plasten runt de skruvar som håller själva "tvingen" på plats på ratten som spricker. _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
|
|
||
Plast, vettu'.... Men hade du ratten fastskruvad alltid? Verkar som om plast åldras mycket snabbare under belastning (även konstant spänning), så det kan ha varit det. De flesta skruvar väl fast ratten framför datorskärmen när de ska köra, och då sitter den ju inte i spänn när man inte använder den... _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
_________________ Markus Lilja |
||
|
Schumi,
U bet... katten såg ut så här sen
Kavic, Njaa.. den är helsvart med 6st röda knappar på själva ratten... å gul Momo-logga ovanpå. olofson, Japp.. hade den mer eller mindre permanent fastskruvad. Skulle inte förvåna mig om det var materialfel... å andra sidan så såg själva konstruktionen tämligen klen ut när jag skruvade isär själva tvingen och tittade. Hela kalaset sitter i två st småskruvar... Med tanke på att man faktiskt skruvar åt och sen sitter och rycker i ratten när man kör så är jag förvånad över att det faktiskt hållt över huvud taget... _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
OK då är det inte samma som jag har Din är nog nyare _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Nån som känner till denna ratt: http://www.tweakup.dk/article/645/dk
_________________ Ainis Noritis |
||
Nix, men den ser riktigt, äckligt kina-smäckig ut, speciellt pedalstället... kostar? _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
|
650 pix, men kolla "lädret":
http://www.gc-plus.de/img/large/sl-6 _________________ Ainis Noritis |
||
Ser ut som snuskigt kinesiskt galon-läder av sämsta kvalité, sömmarna sydda av påtända gatubarn :P Hellre då kvalitetsgummi från Logitech... Vill inte framstå som en gnällkärring, men detta känns som ett typiskt fall av "Man får vad man betalar för". Att Danskarna i sin recension berömer kvalitetskänslan säger kanske inte så mycket - Danmarks mest sålda bil är Suzuki Alto.....
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
Här är en riktgt bra test (på tyska): http://www.testberichte.de/r/test/28 _________________ Ainis Noritis |
||
|
Jag skulle nog rekommendera Logitech ,Eller någon annan av dom kända märkena,Har kört med Logitech sedan 98 o haft väldigt lite problem med dom,framför alt Momo rattarna har funkat kanon,Nu tillhör jag ju inte toppen när det gäller att raca,men tror att jag har kört minst lika mycket som dom flesta, När det gäller timmar som vi kör,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Hej jag har en Momo ratt jag med som jag är jätte nöjd med, jag har hittat en länk som jag gillar , men jag vet inte om jag vågar att göra det med min ratt men det är fräckt.
http://www.cg.its.tudelft.nl/~paul/m Gå in där å kolla. Mvh Jimpa _________________ Jimmy Bengtsson |
||
På Driving Force Pro (officiellt endast för PS2; 900 grader) är det separata pedaler i hårdvara iaf. Det går dock att välja single axis i drivern, eftersom många spel inte klarar separata axlar hur man än konfigurerar. (T ex BF1942... > men fysiken där verkar iofs vara för simpel för vänsterbroms ändå. Det är liksom ingen bilsimulator, så det får man väl acceptera.)
Har för mig att single axis är standardinställningen...! (Sist jag installerade blev jag iaf ganska snart medveten om att jag är ganska beroende av vänsterbroms i RBR. )
Edit: oops, fel sida! Den där posten var det ju nästan samlarvärde på.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Rattar
|
12997 besök totalt |