Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN 4. 11 Juni.
<<   1, 2, 3   >>
3884 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Re: Racerapport del 1

Peter Gutniak skrev:
Nu ligger (äntligen) del 1 av vår racerapport från den gångna helgens övningar i VLN ute på sajten. Bildgalleriet har även förärats med ett stort antal foton och en video. Del 2 som behandlar själva racet kommer att levereras å det snaraste, och då inkluderande en video med ett helvarv filmat från bilen.

Välkomna!

Kanon rapport!!

Bra jobbat!

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Läste med intresse! thumbs up

Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Nu ligger del 2 av racerapporten ute på vår sajt. Om min GPRS lirar som den ska bör även ett fullvarv inifrån bilen ligga där. Kolla under 2005, filmer och det senaste datumet.

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Kanonrapport! Mycket trevlig läsning!

Jag skryter friskt för mina polare här i USA med att jag minsann känner folk som regelbunder rejsar på Nurburgring.

Anders

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Peter borde sadla om och bli författare. thumbs up

Ytterligare några fullvarv från den här tävlingen dyker fö upp på vår sajt under kvällen.

stockholm
Här sen Maj 2004

Spännade läsning

Bromma
Här sen Dec 2002

Peter, om du tröttnat på att vara racerförare kan du alltid ta upp en journalistisk bana - kanon bra skrivet!! thumbs up

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Nu finns även Peters åttonde varv uppe. Notera Raeder/Recaros V8-Star 5:48 in i filmen. Det gäller att ha soppa i tanken om man ska ta sig runt.

Bromma
Här sen Dec 2002

Anders Dauner skrev:
Nu finns även Peters åttonde varv uppe. Notera Raeder/Recaros V8-Star 5:48 in i filmen. Det gäller att ha soppa i tanken om man ska ta sig runt.

Mors, började just titta på filmerna. På min dator hackar det ganska rejält och kvalitén är inte den bästa. Ser att det är Windows media 8 som är video coded. Det brukar bli 10 gånger bättre med version 9.

Vilket program har ni använt när ni renderat?

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Mors, började just titta på filmerna. På min dator hackar det ganska rejält och kvalitén är inte den bästa. Ser att det är Windows media 8 som är video coded. Det brukar bli 10 gånger bättre med version 9.

Vilket program har ni använt när ni renderat?

Misstänkte det. Det hackar iofs lite hos mig också, men inte så att det stör. Adobe Premiere Pro 7.0 extra alles är det jag har använt. Testa den här istället: http://www.schwedenkreuz.se/video/ns_050611/vln_4_05_lap09_2.wmv Den är version 9, men då blev bilden så liten att texten knappt gick att läsa. Något tips på vettiga inställningar för att få ok kvalitet utan att filen blir helt enormt stor?

Runtuna
Här sen Maj 2004

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet/bilden... Tyvärr. Ju större fil desto bättre...

Abz

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Verkligen klass på skrivandet, + att det var en fascinerande läsning.

Båda filmerna fungerar i min dator utan några problem.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Renderade om filmerna. Varv #9 finns nu uppe i en iaf något bättre version. Varv #8 är på väg upp.

om jag hinner så ska jag försöka ladda uppnågra varv till från racet. Tyvärr så räckte inte första bandet till hela varv #10, som var det snabbaste.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Är det bara jag som tycker att det bankar och smäller lite väl mycket vid växlingarna, både upp och nerväxlingar?
Det brukar iofs låta sådär från racebilar, sekventiell låda + rakskurna drev, men låter det inte lite väl mycket här?
Eller är det något annat som orsakar det ljudet?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Frazze skrev:

Ingen koppling.

Täby
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Frazze skrev:

Ingen koppling.

Är det samma kopplingsbekymmer som ni hade förut, det som väl berodde på värmeutvidgning i ståltryckplatta kontra alusvänghjul?

Fantastiskt mysigt det verkar förresten, att tokjobba för att sedan kunna rejsa, ring mig nästa gång det krisar.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Frazze skrev:

Ingen koppling.

Växlingarna känns i hela kroppen när man tittar på filmen...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Är det samma kopplingsbekymmer som ni hade förut, det som väl berodde på värmeutvidgning i ståltryckplatta kontra alusvänghjul?

Jag vet faktiskt inte vad felet berodde på den här gången. Personligen gissar jag på att det kanske inte blev helt korrekt monterat i stressmekningen. Likaså skulle ju bakvagnsproblemet kunna bero på något liknande.

Micke Holmström skrev:

Fantastiskt mysigt det verkar förresten, att tokjobba för att sedan kunna rejsa, ring mig nästa gång det krisar.

Du är välkommen. Vi ringer om vi får problem.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Växlingarna känns i hela kroppen när man tittar på filmen...

Kameran verkar också känna av smällarna.

Bromma
Här sen Dec 2002

Anders Dauner skrev:
Något tips på vettiga inställningar för att få ok kvalitet utan att filen blir helt enormt stor?

Det är ju en vetenskap det här. För enkla projekt brukar jag välja Windows Moviemaker. Med upplösning på 640 x 480 brukar mina varv bli ca 80 meg, men tänkt då på att jag är ruskigt snabb!

Jag har just nu börjat använda Adobe Premiere Elements (en light version av Premiere), den klarar också att spara som Windows media 9 men jag har ännu inte hunnit kolla om det påverkar filstorleken.

Vid tilllfälle skall jag ladda ner dina nya versioner och se om jag kan hitta någon skillnad.

om du behöver hjälp med rendering/redigering i framtiden hör av dig. Jag är långt ifrån någon expert och har bara amatörutrustning men tycker det är ganska kul. Jag vet ju hur tidsödande det är att fånga, redigera och rendera så det kan ju vara smart att dela upp banden på flera för att få ut filmerna snabbt.

Mvh
Anders

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
om du behöver hjälp med rendering/redigering i framtiden hör av dig. Jag är långt ifrån någon expert och har bara amatörutrustning men tycker det är ganska kul. Jag vet ju hur tidsödande det är att fånga, redigera och rendera så det kan ju vara smart att dela upp banden på flera för att få ut filmerna snabbt.

Mvh
Anders

Det ska jag göra.

Jag tror dock att jag löst det. Kanske inte det smidigaste sättet, men jag kör helt enkelt en okomprimerad .avi-fil från Premiere och komprimerar den sedan i MS Media Encoder. Inställningarna där var lite lättare att hantera. Dessutom så hänger sig Premiere för mig när jag försöker köra "Deinterlace" vilket gör att det blir så där lagom randigt. Detta verkar dock fungera utmärkt i Media Encoder, så nu är nya versioner på väg upp på servern.

Fö så finns varv #6 uppe nu där Peter har en liten dust med en 996 GT3. Manövern i Fuchsröhre får thumbs up av mig.

VLN 4. 11 Juni.
<<   1, 2, 3   >>
3884 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande