Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3884 besök totalt |
Re: Racerapport del 1
Kanon rapport!! Bra jobbat! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Nu ligger del 2 av racerapporten ute på vår sajt. Om min GPRS lirar som den ska bör även ett fullvarv inifrån bilen ligga där. Kolla under 2005, filmer och det senaste datumet.
![]() |
||||
Kanonrapport! Mycket trevlig läsning!
Jag skryter friskt för mina polare här i USA med att jag minsann känner folk som regelbunder rejsar på Nurburgring. ![]() Anders _________________ Anders Hansson |
||||
Mors, började just titta på filmerna. På min dator hackar det ganska rejält och kvalitén är inte den bästa. Ser att det är Windows media 8 som är video coded. Det brukar bli 10 gånger bättre med version 9. Vilket program har ni använt när ni renderat? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Misstänkte det. Det hackar iofs lite hos mig också, men inte så att det stör. Adobe Premiere Pro 7.0 extra alles är det jag har använt. Testa den här istället: http://www.schwedenkreuz.se/video/ns ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Renderade om filmerna. Varv #9 finns nu uppe i en iaf något bättre version. Varv #8 är på väg upp.
om jag hinner så ska jag försöka ladda uppnågra varv till från racet. Tyvärr så räckte inte första bandet till hela varv #10, som var det snabbaste. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Är det bara jag som tycker att det bankar och smäller lite väl mycket vid växlingarna, både upp och nerväxlingar?
Det brukar iofs låta sådär från racebilar, sekventiell låda + rakskurna drev, men låter det inte lite väl mycket här? Eller är det något annat som orsakar det ljudet? _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Är det samma kopplingsbekymmer som ni hade förut, det som väl berodde på värmeutvidgning i ståltryckplatta kontra alusvänghjul? Fantastiskt mysigt det verkar förresten, att tokjobba för att sedan kunna rejsa, ring mig nästa gång det krisar. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Växlingarna känns i hela kroppen när man tittar på filmen... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag vet faktiskt inte vad felet berodde på den här gången. Personligen gissar jag på att det kanske inte blev helt korrekt monterat i stressmekningen. Likaså skulle ju bakvagnsproblemet kunna bero på något liknande.
Du är välkommen. Vi ringer om vi får problem. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Det är ju en vetenskap det här. För enkla projekt brukar jag välja Windows Moviemaker. Med upplösning på 640 x 480 brukar mina varv bli ca 80 meg, men tänkt då på att jag är ruskigt snabb! ![]() Jag har just nu börjat använda Adobe Premiere Elements (en light version av Premiere), den klarar också att spara som Windows media 9 men jag har ännu inte hunnit kolla om det påverkar filstorleken. Vid tilllfälle skall jag ladda ner dina nya versioner och se om jag kan hitta någon skillnad. om du behöver hjälp med rendering/redigering i framtiden hör av dig. Jag är långt ifrån någon expert och har bara amatörutrustning men tycker det är ganska kul. Jag vet ju hur tidsödande det är att fånga, redigera och rendera så det kan ju vara smart att dela upp banden på flera för att få ut filmerna snabbt. Mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Det ska jag göra. ![]() Jag tror dock att jag löst det. Kanske inte det smidigaste sättet, men jag kör helt enkelt en okomprimerad .avi-fil från Premiere och komprimerar den sedan i MS Media Encoder. Inställningarna där var lite lättare att hantera. Dessutom så hänger sig Premiere för mig när jag försöker köra "Deinterlace" vilket gör att det blir så där lagom randigt. Detta verkar dock fungera utmärkt i Media Encoder, så nu är nya versioner på väg upp på servern. Fö så finns varv #6 uppe nu där Peter har en liten dust med en 996 GT3. ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3884 besök totalt |