| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Någon mer som var i Anderstorp i söndags...
|
1450 besök totalt |
|
... O njöt av det sköna vädret Ruskigt trevligt måste jag säga! STCC har fått ett rejält lyft i och med de nya reglerna med två kval-lopp. man var ju tvungen att halka in i trailern med GTR i oxå... ; ) _________________ Henrik Rosén |
||||||
|
Jag, Andreas A och fuZe var där på lördagen. Kändes mer prisvärt. Trevligt att få köra GTR på en burk som faktiskt orkar med det, men kontrollerna var nog rätt slitna, mycket gummibandskänsla var det.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
Jag var där se min bildtråd här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Huruvida reglerna är bättre eller sämre har jag svårt att avgöra, senast jag var på STCC var 2000 eller nåt sånt jag gillar supportklasserna mer faktiskt. Riktiga bilar, Ferraris o sånt
_________________ Martin Öberg
|
||||||
Får faktiskt lov att hålla med dig ang. nöjet med supportklasserna. Men hela STCC-imagen har fått ett lyft enligt mig. Sedan var nog det mest underhållande rejset finalen i SS600... O det säger jag lite motsträvigt för jag gillar inte hojarna nåt vidare egentligen. _________________ Henrik Rosén |
||||||
|
Kunde dom inte ha lite fler supportklasser? Grid showen borde kunna hållas på någon annan plats eller att teamen bara rullar ut bilarna ur tälten. Vi som håller på med racing och rör oss i dessa kretsa en del. Vi är inte så imponerade av en shoppingbil som åker racing på en bana. Vi vill ju se aktion med dom i sådana fall. Har jag fel? Eller är de bara jag som ha fruktansvärt tråkigt när det inte händer NÅGOT på banan.
Varför kan dom inte sända helgens ALLA klasser på storbilds TV:n? Nämn inte ordet pengar. Dom är ju där ändå! _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Jo, jag kan bara bekräfta vad din kompis ha sagt. Det är inte bara dyrt utan svindyrt! Fast sponsorer syns hellre på STCC än SSK. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
En kompis kör historiskt och var med och körde med STCC för två år sen.. Den budgeten hade väl räkt till två års historiks minst som gick det året! Så är inte nådigt dyrt... |
||||||
Kostnaden är tyvärr en stor anledning till att de inte är fler superkarts på startlinjen. Faktum är att dom tre tävlingarna som vi kör i samband med STCC kostar nästan lika mycket som åtta tävlingar i tyska serien där man dessutom får åka dubbelt så mkt. Kan ju finnas en anledning till små startfält då. Fast vänta till STCC-avslutningen. Det är 60 superkarts anmälda. EM-avslutningen. Hoppas de kommer många för att se det. Jag kan lova en jäkla stor show, utan att själv stå på startlinjen.
Man ska väl inte säga något ont om STCC! Dom gör så att svensk racing lever. Sen får man säga vad man vill. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Både för STCC alla klasser och för superkarts EM! Själv så va jag ut på mossen igår kväll och testade lite. Kunde bara köra ett pass. Hade visst lite högt ljud...
_________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1450 besök totalt |