Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 7815 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intressant och kul med så många svar!
![]() Jag inser nu att ett alternativ skulle varit: "Jag har vad jag vill ha i banåka-väg. Jag lägger stålarna på underhåll och kringkostnader". Men det är som sagt lätt att vara efterklok. Annars ser det ju bra ut! ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
Sätt dragkrok på den på samma gång och dra 306:an. Det skulle garanterat väcka en hel del uppmärksamhet! ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
Hade jag vunnit 300kkr så tror jag inte en sekund att jag hade fått behålla dom för resten av familjen (läs hustrun
![]() Möjligen hade jag fått loss 50kkr eller 75kkr för uppgradering av 1502an och köp av glassätarbil (2002 ti) _________________ /Anders C |
![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
-En historisk räcersportvagn borde mao vara det optimala alternativet ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
Först ett garage, sedan sålt Ådin o köpt en bättre dragbil t.ex Subaru Legacy 3.0R Spec. B eller något liknande. Räcer har man ju redan
![]() Eller...sålt av allt skrot man äger....byggt ett ett sjul med ett loft där man sova och köpt en Alfa 75 IMSA 3,5...eller..hmm en Maserati Shamal....eller tagit stort lån och köpa drömmen: Ferrari 288 GTo -84 Tur man slipper ta dessa beslut ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
Kunde inte bestämma mig riktigt för vilket alternativ som stämde bäst så jag kom fram till att det måste vara sista alternativet som stämde bäst.
Jag skulle börja bygga en replica av anatigen en Lola t70 mk3 eller en Ford gt40, självklart ska den byggas så den går att tävla med men det vore ju inte fel att kunna ta den ut på lite slingervägar när solen skiner och andan faller på. sen att 300 kkr inte skulle räcka hela vägen är en annan sak, kommer ju behöva skaffa ganska mycket saker runt omkring i form av verktyg för att kunna genomfära projektet. _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
Av de alternativen hade det blivit en M3.
om det skulle spenderas på en banbil hade det nog blivit det, då jag inte är bäst på att skruva, och gillar att köra mycket på fritiden. Svårt att göra det i en icke-gatreggad supermonsterjättebil. _________________ Conny Norén Kör två bilar. Vilka det är, det varierar. ![]() |
Jag skulle köpt en miata till och byggt en modsportbil av den; förhoppningsvis hade pengarna räckt till en begagnad trailer också...
ELLER så hade jag köpt en Lotus Elise (aningen mer sannolikt) ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
Vadå? En Miata kostar inte mer än 55-60' ![]() Själv har jag ju redan en, men en bättre bruksbil hade inte skadat.. med drag... Och en semester ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
Kryssade i sista alternativet. Rekorden blir ju ingen riktig racebil (än), men den skulle nog bli "färdig" ganska mycket snabbare. Ett släp är alltid bra att ha så omegan får väl agera drag/glassätarbil hädanefter. Skulle gärna skaffa mig en Commodore coupé också, så man kan äta glass på riktigt! Hard-top är bara så coolt...
Lite inköp av maskiner och verktyg samt göra iordning ett bra garage på föräldragården. Blir det nåt över så kan man ju alltid åka till Ringen eller nåt annat skoj. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
Det är nog inte bra för mej att vinna 300000:- på ett bräde, jag skulle nog bara få en massa ideer om att byta bil
![]() Men, vi säger så här. 200000:- går till kontantinsats på ett hus en bit ut på landsbygden med STORT garage. Resterande används till grundsats till en Super 7. _________________ Johan Rådlund |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 7815 besök totalt |