Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
DTM Moto Park
1361 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
DTM Moto Park

Börjar nu! Tom Kristensen i pole, Mattias startar femma.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Jag har inte kanalen

Mölndal
Här sen Feb 2004

Hobbe skrev:
Jag har inte kanalen

....

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
ARD, "Das Erste", finns på Astra 19,2 grader öst, okodad.

Miiika gjorde ett prov för att se om Mercan funkade som jordfräs, det gick inte så bra...

Green höll upp Ekström tillräckligt för att inte hinna ikapp Paffet, som vann före Ekström.

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lustigt att DTM kan bjuda på så fin racing och samtidigt vara en serie i kris
Vore synd om serien dog ut...fast vilken tillverkare ska bli den räddande ängeln?

Mölndal
Här sen Feb 2004

Kristian Larsson skrev:
Lustigt att DTM kan bjuda på så fin racing och samtidigt vara en serie i kris
Vore synd om serien dog ut...fast vilken tillverkare ska bli den räddande ängeln?

Det dumma är väl att DTM och WTCC på sätt och vis konkurrerar med varandra. DTM är 100 gånger roligare men säkert också en del dyrare. Plus att den är mer inhemsk än WTCC.

Annars är det ju samma typ av bilar i grunden...

Kalix
Här sen Nov 2002

Rash skrev:

Fast i DTM så är ju bara siluetten nästan samma som standardbilen annars är ju hela bilen specialbyggd för DTM.

WTCC bygger ju iallfall på en standardkaross.

Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003

Rash skrev:

Det har du väl ändå fått om bakfoten. DTM är ju kolfiberförstärkta röramsbilar med siluettkaross, avancerad aerodynamik osv. Det finns ju inte en skruv på dom som ens är i närheten av att nästan vara original. WTCC är ju en helt annan sak med mindre sofistikerade bilar och helt andra grundförutsättningar. Jag vet inte vad det skiljer i varvtider men det rör sig om tiotals sekunder om inte mer.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Erik Selim Lundkvist skrev:
Rash skrev:

Det har du väl ändå fått om bakfoten. DTM är ju kolfiberförstärkta röramsbilar med siluettkaross, avancerad aerodynamik osv. Det finns ju inte en skruv på dom som ens är i närheten av att nästan vara original. WTCC är ju en helt annan sak med mindre sofistikerade bilar och helt andra grundförutsättningar. Jag vet inte vad det skiljer i varvtider men det rör sig om tiotals sekunder om inte mer.

Audi A4, Mercedes C-klass, Opel Vectra, Alfa 156, BMW 3-serie, Seat Toledo, Honda Accord m.m. är i grunden liknande bilar i mina ögon. Det var det jag menade.

Klart jag vet att det är stora skillnader mellan en DTM-bil och en WTCC-bil

DTM är ju mera formelbilar med kaross i jämförelse med WTCC. Vad jag menade var att tillverkarna i grunden försökte göra reklam för bilar i "samma" klass.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det borde väl gå att göra ett mellanting istället för extremvarianten. Aerodynamik enligt WTCC, maskineri enligt DTM och chassie enligt Nascar...
Borde bli billigare än WTCC.

Farsta Strand
Här sen Dec 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Det borde väl gå att göra ett mellanting istället för extremvarianten. Aerodynamik enligt WTCC, maskineri enligt DTM och chassie enligt Nascar...
Borde bli billigare än WTCC.

Disskusionen har förts på svartamasken.com under en längre tid och vad jag förstår så har även stcc vaknat lite. Att bygga bygga en siluettbil med röramschassie ska enligt de som vet inte bli tillnärmelsevis lika dyrt som det är med dagens wtcc-specifikationer, plus att driften blir billigare när det är byggt med riktiga grejer. Det handlar väl egentligen om hur man utformar det övriga reglementet, det skulle ju kunna bli en klass som var både billigare och snabbare än dagens stcc. Känner jag de där skojjarna rätt kommer de väl lyckas utforma det sämsta och dyraste reglementet som det bara är möjligt...

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Jag har inte kanalen

Kommentatorn på SVT 24 är av typen som tror att man måste skrika så fort det verkar hända nånting. Jag tål inte karln och kör faktiskt utan ljud (ja, det är sant). Så du missar inte så mycket...

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
JohanR skrev:
Citat:
Jag har inte kanalen

Kommentatorn på SVT 24 är av typen som tror att man måste skrika så fort det verkar hända nånting. Jag tål inte karln och kör faktiskt utan ljud (ja, det är sant). Så du missar inte så mycket...

Igår var han själv, Kristoffersson slapp vi...

Citera
Elitracing (åskådarracing)
DTM Moto Park
1361 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande