| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: DUNLOP SLICKS 235/610-17 slut
|
2268 besök totalt |
|
S: DUNLOP SLICKS 235/610-17 slut
Som rubriken lyder. Dimension 235/610-17 motsvarar ca 40 profil Sitter bäst på 17" fälgar med bredd från 8 till 10" Däcken har stomme/kord C6 8D och gummiblandning 823 alltså medium/hard. De ska ha ca 2,2 bar varmtryck Temp mellan 70-110 grader Camber ca 4-5 fram, 3-4 bak Tempskillnad inner/ytter 10-13 grader (varmast inner) Nypris 2875:- /st (11500:- för 4 st) SLUT MVH Krille |
||
|
|
||
30% av slitbanan är bromsplatta naturligtvis....... Sorry
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Du har ju slitagehålen att gå efter, när dom inte syns längre har du 50% kvar. Men det gäller ju att veta hur djupa dom var från början. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
optimal fälgbredd för dessa däcken är 9" -det går alldeles utmärkt att köra på fälgar från 8,5" till 9,5" -säkert upp till 10" också Jeppson
Hålen är ca 4mm djupa, så det är MYCKET kvar att köra på, de har i stort sett bara gått några träningsvarv. Bara att gå över dem med varmluftspistolen och skrapan, så är de i stort sett som nya. och det är inga bromsplattor på dem steffe
MVH |
||
|
Kom igen nu rejsianer! Köp några slicks så jag kan bygga båge och hämta ut bromsklossarna
Det är ju skitbilligt
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Det finns några däck kvar. Och de har den gula streckkoden som behövs för er som kör STCC/STCC Challenge.
|
||
|
|
||
|
åååh v ad jag blev sugen nu! Du har ingen bild där de är monterade (på bred fälg)?
Är skraj för att det kommer bli helknas med så smala bakdäck..
|
||
Du får testa och se, ser det för dumt ut så lämnar du bara tillbaka dem Anders.. Kom upp hit med fälgarna så kan jag ordna billigt krängning också till dig
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|