Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1 besök senaste veckan (13555 totalt) |
Barrichello låg dessutom på sjukhuset samma dystra helg. Även om jag håller med om säkerhetsaspekten här så borde stallen och framförallt michelin agerat tidigare, sviker dom fansen så är det ingen idé att dom kör överhuvudtaget. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Stod i SvD "papperstidningen" (hittade inte artikeln på webben) att Michelinstallen skall få böta 122 miljoner $
Står förmodligen mer om detta på andra ställen. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Så du säger att om Williams hade upptäckt att rattstången var kass så skulle FIA byggt om banan direkt, därför att Williams bil blivit mindre konkurrenskraftig om dom bytt till en tyngre rattstång? FIA erbjöd sej tex. att mäta hastigheten på att Michelins bilar och utdela staff om dom körde för fort, just för att lösa säkerhetsproblemet. Problemet var ju att Michelin inte var villiga att lösa säkerhetsproblemet genom att åka långsammare om inte Bridgestones bilar sänkte farten lika mycket. När får vi se Michelingubben i WWF? ![]() |
||||
Böterna skulle bestå i att betala betalande åskådare på plats. Stod på expressens websida. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Hehe! Nä, jag menar att man faktiskt HAR byggt om banor med kort varsel med säkerhet som argument. Jag tyckte det var rätt larvigt då, och jag hade tyckt att det hade varit rätt larvigt nu också. _________________ Johan Rådlund |
||||
Hmmm, blir inte helt rätt tänkt när man låter känslorna styra tyckandet alla gånger. Jag var riktigt förbannad på Ferrari direkt efter och tyckte att även om de agerat rätt rent sportsligt kunde ha tagit mer ansvar för cirkusens fortlevnad.
Men när mer fakta framkommer tycker jag mig se att Michelin och deras stall bundit ris åt egen rygg och att Ferrari egentligen inte hade så stort manöverutrymme för att påverka skeendet. ![]() ![]() Blir det "freedom fries" i USA igen måntro? ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag undrar om det bara är jag som förvånas över att den prisbelönade hedersvensken ove "Påven" Andersson beskyller Ferrari för att vara osportsliga när de inte frivilligt förordade en chikan, för att M-lindäcken skulle bli konkurrenskraftiga????
Är inte det att kasta sten när man sitter i glashus så vet jag inte vad som skulle vara det? Starka ord från någon som var högst ansvarig i ett fabrikstall i rally-VM, som fuskade sig till framgång.. Jag har inte glömt Toyotas restriktorfusk, har ni?? _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||
1994 var det många allvarliga skador förutom de ovan nämnda: Alesi, Lehto, Wendlinger och Montermini. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Kristian: jag läste på ett annat forum att det är klart att BMW köper upp Sauber....
sedan tycker jag fortfarande inte att det är de 7 stallen som skall betala böter isf, utan enbart Michelin.. vad hade stallen för val ?? att köra när däckleverantören avsäger sig allt ansvar och säger att däcken är farliga??? _________________ MackeMaehlum |
||||
Är det det som kallas bristande timing! ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Är det inte så att Michelins framgång byggt på faktorer som gör att däcket får begränsningar?
Det skulle i så fall vara en avgörande frågeställning i mina ögon. Sedan tycker jag att man ska separera racing-tävlnigs problematiken från det publika värdet. Men regeluppbyggnaden kan självfallet ta med pulikvärdet vid tillkomsten. Det kan vara dåligt för sporten att inte alla kör, men orsaken till att loppet borde körts i någon form förefaller mig vara rent publika och ett avsteg från gällande regler. I det långa loppet tror jag inte ens publiken vill ha en resultatlista som grundar sig på "tillrättalagda" tävlingar, även om besvikelsen naturligtvis är stor när man betalt dyra biljettpengar. Men så ÄR det väl i all sport. Själv är jag inte speciellt upprörd utan tänker, jahaaa var det på sådana grunder deras däck var bra, poletten hade en baksida! Ja, ja, då loosar man en seger när banan är som den är här. Nu får vi se vad dom hittar på härnäst. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Michelin ersätter alla biljetter och köper dessutom 20.000 biljetter till nästa års race som dom lottar ut bland de som köpte biljetter i år.
Så ska det se ut! ![]() Vad dom kunde låtit bli med var att i samma pressrelease gnälla med samma retorik som tidigare; att det minsann var FIAs fel att deras förare inte kunde släppa på gasen i sväng 13. |
||||
Ge den till mej. Om nån kommer fram och försöker göra sej lustig kan jag ju alltid peka på däcken på mina bilar där det står "Bridgestone" ![]() Eller kanske man ska trycka upp en dekal "Support your local Michelin dealer"? _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1 besök senaste veckan (13555 totalt) |