| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
SCGT vs NFS Porsche 2000
|
1296 besök totalt |
|
SCGT vs NFS Porsche 2000
Min högst oprofessionella bedömning av SCGT i jämförelse med NFS Porsche 2000 är ju att responsen på force feedbackratten i SCGT är omöjlig att lära in sig och jag tycker att NFS funkar mycket bättre när man skall ligga på 250-300km/h och försöka ta kurvorna utan att nåt släpper. Givetvis har jag uppdaterat SCGT med den zip filen som du MagnusT har lagt ut en länk på här i sajten. Saken är den att känslan i NFS när man kör en 911:a nästan direkt överstämmer med min egen 911:a i höga farter. Men i SCGT?, vrida ratten lite, ja då svänger det, vrida lite mera så svänger det för tvärt, gasuppsläpp resulterar inte i bakhjulssläpp etc.. Förvirrande.. Sen så skall vi inte tala om GPL, ännu svårare med såphala däck... Önskar att NFS hade Norsschleife som ban addon!! _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
F'låt om jag är lite fräck....
men NFS tar ju med alldeles för få parametrar, skoj att köra och underhållande med de tidigare bilarnas beteende (har haft en 911 -70 under flera år) men det är väldigt mycket spel och väldigt lite simulator... fortfarande väldigt skoj men... näää... SCGT är verkligen uruselt som bilsimulator. Vad man kan göra som desperat nödåtgärd är att köra på hårdaste däcken, ställa bort all downforce fram och nästan all bak så blir bilen lite mer underhållande men man drar ju en STOR lättnadens suck när man sätter sig med GPL eller GTR2002 efter att ha kört SCGT >
Så tycker iaf jag
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jag har iofs aldrig kört en 911 70:a mer än på NFS
Men jag känner mig hemma trots det är bara ett spel och sjyst grafikmotor som inte laggar när jag sätter på snyggare effekter. SCGT är otroligt slött när man slår på lite saker och minimikravet är ju en 133, jag har en 800mhz med 64mb radeon 9000 pro så det borde inte lagga öht. GTR2002 får jag testa och se, men först blir det en ny burk. Du MagnusT!, det är ditt fel att jag är såhär fattig
_________________ Kör cheva numer. |
||||
Det är väl klart!, du skickar länkar till spel och mods som gör så att jag kan spela på min favvobana Nordschleife hemma och det som hindrar är den gamla burken!! Projektor, 3GHz burk med superduper grafikkort nästa! Fakturerar MagnusT
_________________ Kör cheva numer. |
||||
|
Får hålla med om att NFS-spelen inte är vidare realistiska! Men NFS1 var asballt när det kom, minns jag
GPL lyckas jag inte få tag på, och GTR2002 kan jag glömma på min gamla 333mhz. Då återstår SCGT, som jag tycker är rätt kul, och som flyter fint hos mig. Är inte så petig med körkänsla osv ska tilläggas, i brist på verklighetsreferenser. Men i NFS känns det som om bilen går på räls oftast...Absolut tråkigast är att man inte kan lägga ut snygga bredkas
_________________ Mvh, Kalle Hansen BMW 525iA -93 (Underbar) Peugeot 605 -97 (Helst inte) Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen) BMWCS[syd]#5120 |
||||
|
Då har du kanske inte prövat de nyare NFS? Där blir det mycket bredställ med både 356'or och elvor från tidigt 70-tal. De fyrhjulsdrivna moderna turbosarna beter sig helt annorlunda och en tidig turbo är "svårkörd". Så så pjåkigt är det inte alls. Men man har inte tagit med speciellt många parametrar när man räknar på chassiereaktioner så trots all lift-of oversteer, typisk nioelva understyrning osv osv så är det lite torftigt jmfrt med GPL. Men skoj! Av SCGT och NFS Porscheversionen så är nog NFS nästan bättre faktiskt IMHo.
|
||||
|
Från en annan tråd:
|
||||
Har kört alla varianter utom MotorCity och NFS6. Skall dock tilläggas att jag aldrig körde NFS Porsche med min ratt Får återinstallera och pröva med ratten, kanske ändrar uppfattning! om inte annat så tycker jag att motorljuden i spelet är rätt sjysst samplade, så kan man få höra på lite boxervrålande
Uppdaterat: nu har jag kört några rundor med ratten inkopplad och har som misstänkt ändratt uppfattning: spelet är inte så illa trots allt Däremot är jag förbannat trött på banorna...och VAR ÄR RINGEN??????? *snyft*
Mvh _________________ Mvh, Kalle Hansen BMW 525iA -93 (Underbar) Peugeot 605 -97 (Helst inte) Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen) BMWCS[syd]#5120 |
||||
|
Tyker att NFS Porsche är ett riktigt bra spel med bra känsla! Man känner skilnaden mellan bilarna o ljudet är riktigt bra!
Fick hem det senaste NFS spelet i förra veckan, o man undarar ju varför det är mycke sämre än föregångaren!!! Tyckte det var riktigt uselt både i känsla o ljud! För att inte prata om polisjakterna! Ingen finess alls, Bara att "mörscha", fan så trist!
MVH _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Uppdatering:
Har typ 6-7 st 935/78 Moby Dick samt nåra 996 turbos och nåra roliga GT1:or, de bilar som du kört med ökar i värde så ut o kör med dom, sälj sedan dom!. Tips: handla massa 550 Spyder och 73 Carrera RS 2.7 och laga dom och sälj för överpriser så får man ihop lite slantar, i mitt fall ca 9 mille nu efter en hel kvälls köp/sälj a'la fyndbörsen. _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
Hej
Ni som har lirat Porsche 2000, har ni tankat ner extra bilarna från Internet? Jag har sökt men inte hittat. Antagligen är spelet för gammalt, men skulle vilja testa det. Har också försökt mig på fuskkoderna men inte lyckats.
Vad gör jag för fel? Kan någon maila extrabilar till mig? Jag har original CD, ingen fuskbränd. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
SCGT vs NFS Porsche 2000
|
1296 besök totalt |