Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22364 besök totalt |
Jag har iofs inte satt ihop framvagnen helt, men det verkar skumt. Har -4,4* på vänster och -1 på höger fram. Skall kolla lite närmare på det i helgen. Egentligen skulle väl hela framvagnen tas isär eftersom jag bara small ihop det för att bilen skulle kunna flyttas inför Knutstorp förra året... Kanske läge att kontakta Lennart på -02 depån och be honom mäta båda benen och ev rikta? |
||
Tack vare Rickard Ahlin så kom bakvagnen ner igår kväll. Det var nog tur att han erbjöd sig hjälpa till, annars hade den fortfarande stått med sned bakvagn i slutet av juli månad... Dessutom var Rickard så snäll att han hade kameran med sig och tog foto på delarna som plockades av och sen mailade dem till mig! Stort tack för din hjälp Rickard!
Det visade sig att de förlängda öronen på balken har gett sig på vänster sida och troligtvis kommer mina 9 grader toe out därifrån. Fram satt det troligen en länkarm från en E12:a eller E3:a. Kan ju vara en förklaring till att jag hade 4,5 grader neg camber vä fram och 1 grad neg camber hö fram. Eftersom länkarmen satt på när jag köpte bilen och den skulle ha kommit från en -02:a så förutsatte jag att det var rätt prylar, men icke ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu börjar det bli lite ont om tid. Snart är det augusti
![]() Ska jag säga som fortfarande har motorn på en pall bredvid bilen... ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||
Jo, det är ju snart juni. Sen kommer augusti med snabba språng och sen är det vinter
![]() Med den takten jag håller så lär du ha hunnit helrenovera din bil innan min står på hjulen... Kämpa på! |
||
Fick av någon anledning lite inspiration... Sprayade vänster hjulhus med tunn body, monterade länkarm med nya polyurethanbussningar och hängde upp fjäderbenet. Nu skall jag bara beställa nya bultar till nedre infästningen för att kunna spänna allt på plats.
![]() |
||
Det kan inte ha nåt att göra med att du tvingades köra en Vild 316 Compact på senaste banträffen.. ![]() ![]() Nåväl, nu rör det sig iaf på rätt håll. En timme om dagen är väl en bra början! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Detta ser jag framemot
![]() Nu ska bara min bil vara klar till rätt datum också ![]() Annars blir det till att plåga min stackars 540iAT men det verkar vara populärt att framföra välutrustade 2ton på diverse banor... ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||
Är det den som brukar stå vid geijerskolan lite då och då? Tror även jag sett din M3 E30 där? Du får gärna ställa 02an där också så jag kan komma och titta ![]() _________________ Ola Ekström, Skåne |
||
Gott att höra! ![]() ![]() Får försöka komma förbi en dag och heja på dig, har ju dessutom inte betalt sista omgången grejor.. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
ola E: jodå, den står där varje dag till och med. Bor ju i grannskapet
![]() ![]() Rikard: Hur går det för dig, fått ihop motorn? Kom du och heja på, kan behöva lite synpunkter. Har inte skruvat -02'a sen jag ver femton så jag kommer inte ihåg hur prylarna skall sitta. |
||
Har nu fått leverans på följande:
Fördelarlock Rotor ATE super blue bromsvätska Stålomspunnen slang och nipplar Spindelled Lådan fylldes med Red Line MTL90 innan jag hängde i motorpaketet. Detta var nödvändigt eftersom lådan lutar och nivåpluggen pekar neråt. Som det syns på de tidigare bilderna är motorn ställd rakt upp och läget på lådan blir ju då fel. I morgon skall spindelleden monteras, styrstagen skall på plats (tack Rickard) och vänster hjulupphängning färdigställas. Beroende på vad klockan blir skall jag försöka göra bromsslangar fram så hela framvagnen blir klar. Behöver göra några distanser till växellådskudden och hardyskivans bultar, den som har byggt bilen tyckte att brickor på hög funkade lika bra. Säkert inget fel på brickor, men det ser inte så kul ut när man tittar under bilen. Bilder på detta kommer förhoppningsvis under helgen. |
||
Såg att det fanns lite bilder och en liten video snutt
http://www.bimmer.se/treffar/bmwcs/e _________________ Magnus Eliasson |
||
Hehe, jag var med på den träffen och på en av bilderna står jag och ser väldigt fundersam ut. Tänk att jag ett drygt halvår senare blev ägare till bilen... Jag har pratat med Cox om det besöket och han hade efteråt konstaterat att det inte fanns soppa i tanken, därför ville inte bilen starta och det var även förklaringen till den dåliga gången!
Jag har nu fått besked att jag inte kommer att få köra bilen på Knutstorp i augusti eftersom den saknar vagnbok. Alla papper som Sten Jarl hade till bilen har kommit bort någonstans på vägen till mig. För att kunna få vagnbok måste jag byta bur, göra en vagnboksbesiktning och det tar för lång tid. Jag tycker det är trist och jag har inte alls haft en tanke på att det skulle vara något problem, men som vanligt är jag ute i sista minuten ![]() ![]() Motorpaketet redo att lyftas i bilen ![]() Plenumet som Cox har byggt, skall modifieras med större inloppsrör och sen poleras för blingfaktorn ska bli rätt ![]() Pedalstället på plats, ingen bromsservo. ![]() Motor och låda i bilen ![]() Brickor är bra... Bilen har lite tvivelaktiga detaljer här och var, som denna lösningen t ex. |
||
Jag körde med en bussning från en Volvo lastbil, till min vxlådan , den bussning som var avsedd för avgasröret som går upp efter hytten, gick in på lagret med tumstocken och letade
![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22364 besök totalt |