Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1011 besök totalt |
Veckans verkstad / Gissa rör.
Under ett par intensiva Tysklandsdagar har jag hunnit med en massa kul. Som vanligt får man nästan en överdos av mer eller mindre realistiska bil-idéer.. ![]() Vad sägs om den här verkstaden? Skitigt? Rörigt? Absolut! Men det börjar ju med rätt skapliga objekt, redan i förgrunden - men kan ni tala om vad som hänger i taket? Av alla j-a habegär man kan drabbas av, så är det här nog ett av dom värsta... (och nu menar jag alltså inte lysrörsarmaturerna) ![]() _________________ -- |
*Efter en del googlande*
En Porsche 910, kanske? Påminner iaf om denna: http://www.allsportauto.com/english/ Verkar vara en riktig räser-bil! ![]() /Magnus, lite Porsche-novis... _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
Porsche 910.
Lite lättare att se när man får se karossen ur en bättre vinkel (som mer överensstämmer med bilderna i boken framför mig ![]() Lite intressanta fakta: För att spara vikt användes rörramen som oljeledning till och från oljekylaren i fronten. _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1011 besök totalt |