Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 6651 besök totalt |
Kommer det bli nåt blåbärspass likt det som var på gelleråsen förra året? (då min kompis debuterade och jag var nyfiken och med o tittade)
Alltså ett pass med begränsat antal bilar, speciellt för nybörjarna..?..? (ja jag är lite feg ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||
Jag är också nybörjare (har bara kört på licenskursen, hade ryggproblem så jag missade Mantorp
![]() Jag undrar också ifall det kommer finnas något ätbart att köpa vid banan? Övernattning är bokad och bilen är i ordning (ska bara fixa en trilskande kupefläkt ![]() mvh Tobias _________________ Tobias Geijersson ![]() |
||
Pit Stop Café (http://www.karlskogamotorstadion.com/pitstop/index3.htm) är garanterat öppet. Deras dagens brukar vara riktigt god så mitt råd är ni kollar om det finns en dagens innan ni av ren gammal vana säger "en burgare". _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Är så laddad inför lördagen nu......
![]() Var tvungen att åka ut till föräldrarnas garage och sätta på R-däcken och åka ut och svänga i lite rondeller..... ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
He he...instämmer, var "tvungen" att ge mig ut en sväng och köra in r-däck och bromsbelägg lite till... ![]() Blir spännande på lördag, mycket har hänt sedan Mantorp, nya belägg ( PFC 97 ), bromskylning ( ska bli spännande att se hur mycket nytta den gör på bana, vid "hård" provkörning på gata har den i alla fall defenetivt gjort nytta....) , hjulinställning utförd samt i alla fall bättre fjädrar än senast.....det som sitter på nu är en vanlig sänkningsats, men den funkar i alla fall ljusår bättre än kapade orginalfjädrar..... ![]() Hoppas verkligen på torrt väder, så man verkligen får se vad bilen går för nu... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Hmm inte tillåtet att åka på slicks, hur är det då med r-däck som är så pass slitna att mönstret (nästan) är nerslitet?
Däcken ifråga är bridgestone re540 och de ser ut så här: ![]() Jag är bra sugen på att åka upp till karlskoga, om någon kan ge ett snabbt svar på min fråga om däcken, kanske jag åker upp. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
Frazze,
Kolla med Daniel Gudmundsson (gatbilsansvarig). Till samtliga: Ta gärna foto ! Även ett par bilder under prisutdelningen hade uppskattas ![]() Era bilder behövs för BMW SC:s reportage från Gelleråsen ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Svaret är mycket enkelt, 1,6 mm. Däcken skall klara en besiktning av SBP eller Polisen. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 6651 besök totalt |