Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7177 besök totalt |
Måste man ha gått fordonslinjen för att komma in på en sådan här högskola?
Jag går Teknik just nu, och har jobbat och kommer jobba mer med bilkonstruktion och elektronik. Är lite sugen på att läsa vidare som servicetekniker eller likn. MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||||
Min personliga åsikt är att det absolut inte spelar någon roll! Har du bra betyg kommer du in överallt. _________________ Rachid Rachid |
||||
och hur stor inverkan har din åsikt på deras ansökan? Blev bara lite fundersam.... _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||
Haha, ingen alls. Sådan power har jag inte ![]() ![]() Men jag tror knappast att de kräver att man gått fordonslinjen i gymnasiet för att komma in där. Gick själv Bilelektronik (Fordonslinjen) och snittbetygen var väl inte så höga för de flesta kan man säga ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
För det första måste man ha allmän behörighet det får man från alla gymnasie program
![]() Sen måste man ha behörigheten som krävs för det porgram man vill läsa på högskolan och när man pratar om ingengörs utbildningar så är det ganska mycket som måste läsas till om man gått de flesta yrkesförberedande program som tex fordon, man kan dock läsa till det som krävs antingen inom ramen för valbara kurser eller senare till exempel på teknisktbasår. Hoppas det ger någon klarhet ![]() Edit: man kan självklart ha allmän behörighet när man är färdig med iv och det är väl det man ofta försöker uppnå _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
om man inte läst massa matte på gymnasiet så går det ju att söka ett Tekniskt Basår. Klarar man det är man garanterad en plats på valfritt Civ. Ing program.
Själv sökte jag också Farkost men kom tyvärr inte in. Står som 46. reserv på högskoleprovet så jag ska nog försöka slussa in mig via en Teknisk Bastermin istället. Hoppas det går vägen... _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
Satts på Farkostteknik på KTH. Du kommer inte att ångra dig. Civ-ingenjör är 4,5 år och magisterexamen är 4 år. Ingen stor skillnad alltså. Båda gör exjobb på 20 Poäng (En termin). _________________ Niklas Danielsson Jönköping [Kör Porsche 944 S2] "There is no finishline......" |
||||
Jo jag siktar på det just nu. Hur tuff är matten där? En bekant till mig har pluggat mätteknik på högskolenivå och han påstår att det var rena korvstoppningen. |
||||
GRATTIS ! Kul att någon från rejsa är antagen... Nu är det bara min tur att försöka ta mig in, har ju en polare som är antagen som inte ska läsa, det betyder att en försvinner från kön =), dåså, då är ja strax där.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
På Chalmers kan man läsa Maskinteknik(civilingenjör) och sen vid fjärde året kan man välja inriktnig mot fordon. Men om man ska läsa nån civilingenjörsutbildning så är det nog från natur eller teknik(om man valt till ämnen) man ska komma. Tekniskt basår kan man ju gå. Men jag tror att man nog iaf ska ha MVG i matte B på gymnasiet för att tro man ska klara C,D,E och sen högskolematten. Även Fysik B och Kemi A måste man nog ha läst för att komma in.
_________________ Johan Grelsson |
||||
GRATTIS till ett VÄLDIGT GOTT VAL!!! Både jag och frun är gamla "Flygare" och jag har nog aldrig haft så roligt som tiden på teknis. ![]() Vill du veta lite mer om Nollningen så kan du kolla på www.t.kth.se Förmodligen så dyker jag upp på någon fest, så ser du en stor och bullrig skåning som skuttar upp och börjar sjunga så är det eventuellt jag ![]() Mvh _________________ Fredrik Svärd |
||||
NEj NEj!! håll er borta!
dra er ur medans ni kan!! För helvete! det kommer bli sååååååååååååå jävla jobbigt. Ska man ha nån chans att klara det är det bara gå ALL-in från första dan i skolan. Annars är man rökt! Ungefär 60 av de där 150 eleverna hoppar av redan första terminen. Sen blir man bara färre å färre. Vi var kanske 40 kvar i fyran. Sen kommer du aldrig få se nån tjej på fyra års tid! det är omöjligt. GÅr inte ens att ragga upp nån tjej utanför skolan, för du kommer inte ha nån fritid. Och även om du lyckades med det skulle du bara stå å babbla om nån dubbelintegral.. Så det blir ingen närhet de närmaste åren. Matten är ett helvete, dels för att lärarna är opedagogiska med också för att det är svårt. Du kommer inte få läsa ett enda kul ämne föränns i årskurs tre. Och då är det för mycket att göra för att man ska uppskatta ämnena fullt ut. Du kommer bli fet fattig och olycklig då du måste äta ute i tre års tid för att du aldrig kommer va hemma. När du faktiskt är kalr med utbildningen hamnar man på ett seegt underbetalt jobb på scania.Där får du va tills man går i pension. Spelar man korten rätt kanske man hamnar i F1 cirkusen, men är det verkligen värt det ? :P _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
Som nästan färdig Farkostare måste jag hålla med Sword; Grattis!
Visst innebär utbildningen mycket slit och konstiga föreläsare, men man lär sig väldigt mycket samtidigt. Du kan inte räkna med att slappa dig genom utbildningen, några få klarar sig på 30 timmar i veckan medan andra måste plugga mera för att klara tentorna. Plugga hårt och ta den tid som blir över till att träffa tjejer osv, det har det då funnits tid till för mig även om framgångarna har varierat ![]() och det finns ingen anledning att hoppa av bara för att man missat nån tenta, jag missade mina 2 första men är snart klar med utbildningen nu. Hoppas att du inte är avskräckt och att du lyckas kombinera studierna med fritiden! Väl mött i höst! _________________ Peter Bonde |
||||
hehe... nog kan matten vara jobbig, det betvivlar jag inte... men själv ser jag fram emot utbildningen, även om det e jobbigt ibland, jag har aldrig upplevt att skolan e jobbig eller betungande och då har jag ändå gått på en av sveriges mesta plugg-gymnasier innan... visserligen säger alla att man inte kan jämföra, men jag tror trots allt att det är en fördel att verkligen ha bra studieteknik!
Vad det gäller tjejerna så är det väl så att man får effektivisera den delen också så att man jobbar snabbare ![]() ![]() ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
weeee. Idag fick jag veta att jag kom in !!
Så nu blir det ännu en rejsare där. Dock är jag lite orolig för matten, vi får väl se hur det går.... _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
![]() ![]() ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7177 besök totalt |