Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 11082 besök totalt |
Jag tycker du skall köpa en tidig boxter S. Du får en lågmilare i nysckick inom din budget i tyskland. Den dagen du skall sälja den kommer det också att vara bilen som behållit värdet mest av dom alternativ som nämts här i tråden. Samtid är det grymt mycket kvalitet och körglädje och dessutom (en del) prestige, vilket du iofs inte är intresserad av.
Med dina prioriteringar borde annars en 350Z vara en ganska optimal bil. Den har oerhört känslig styrning, samtidigt som den blir tryggt understyrd på gränsen. Läs tex testet i senaste automobil som beskriver detta på ett bra sätt. En mittmotorbil som elise/åpel speedster/boxter reagerar aldrig på detta sätt när gränsen nås. Mitt råd är alltså: KÖP EN BOXTER S!!!!!!!!! _________________ Oscar Ling |
||||
Ja, jag skulle satsa på en '01 eller senare iaf - just pga de skälen du anger. PSM (ESP) tycker jag är en självklarhet att ha på en modern bil, i synnerhet vid vardagskörning, så det skulle jag inte kompromissa bort. Samma sak vad det gäller Litronics (xenon). Däremot skulle jag nog föredra alcantarastolarna före skinn-dito, de föregående är nämligen svalare på sommaren och varmare på vintern. Antar att du tänkt köra bilen året runt som en allroundbil? Isf, kommer du köra ngt till och/eller i Sverige under vinterhalvåret? om så är fallet, så skulle jag rekommendera att du väljer en bil med hardtop - iaf så länge du väljer en bil före årsmodell '03 (då glasbakruta ersatte den tidigare plastrutan på suffletten). Har du några mer specifika funderingar och fråkor kring utrustning osv så svarar jag i den mån jag kan. _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 11082 besök totalt |