Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2026 besök totalt |
Reglementefrågor - BMW Cup
Hejsan! Jag har letat i BMW SC:s reglemente över BMW Cup samt bland SBF:s reglementen men har inte hittat svaret på min fråga. Är man tvingad att ha kvar "brandväggen" mellan kupeutrymme och bagagerum? När min bur monterades kastade burmonteraren in en handgranat i bagagen och sprängde bort nämnda "vägg". (Nåja, kanske inte riktigt så men vidare snyggt kapades inte brandväggen bort) Den är inte helt lätt att få snygg nu och när jag såg några bilder på BMW:s STCC-bil slog det mig att man kanske kan ta bort den helt och hållet. Jag kan inte hitta något som säger att man får ta bort den väggen men å andra sidan brukar ju det som inte uttryckligen står att det är tillåtet vara förbjudet... ![]() Någon som vet? Mvh Johan (Förhoppningsvis BMW Cup, år 2006 i klass modifierad...) ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
om jag nu minns rätt säger väl reglerna ngt om omodifierad baskaross i plåt i samtliga klasser.
Så ta bort vet i tusan av den anledningen. Den andra anledningen att behålla är att den styvar upp karossen en hel del, iaf original. Så länge du inte har soppatanken och batteri utan låda till i skuffen borde den inte behövas ur brandsynpunkt dock. |
Kul att du siktar på Cupen
![]() Ta kontakt med Reglementsgruppen vid såna här frågor, de ger korrekta svar och det de säger gäller. De finns under "Kontakta oss" på www.bmwsc.com _________________ /Arne Lindgren |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2026 besök totalt |