Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
OMP Intergrale Plus, nåt att ha tro?
941 besök totalt
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Kikade lite på Rallyimports sido och hittad en OMP hjälm, Intergrale Plus. Kostar bara 1500 kr och BSI godkänd. Nån som har nån erfarenhet?

Stockholm
Här sen Jul 2003

Re: OMP Intergrale Plus, nåt att ha tro?

RS 1800 skrev:
Nån som har nån erfarenhet?

Snart.
Har beställt en från Rallynuts (den skickades idag).

Återkommer!

Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Vad tyckte du om hjälmen?

Stockholm
Här sen Jul 2003

oops, jag hade glömt den här tråden.

Först skall jag säga att min erfarenhet av hjälmar och bankörning är ganska begränsad. Jag har tidigare kört 3-4 banträffar med en lånad MC-hjälm så OMP-hjälmen kunde knappast vara sämre.

Hjälmen är dock inte samma modell som (fortfarande) visas på www.ompracing.it. Den har nyligen ersatts av en ny modell med samma namn och pris vilket Rallynuts var vänliga att påpeka innan de skickade hjälmen.

Det blev premiär på Mantorp för två veckor sedan och trots 28-gradig värme (pust!) funkade den bra. Visst blev det varmt, det är ju en integralhjälm, och ventilationen kunde vara bättre (det enda luftinsläppet sitter vid munnen) men med visiret uppfällt var det helt okej. På mitt huvud sitter den skönt och vikten på 1350 gram är väl acceptabelt för en integralhjälm även om det finns lättare hjälmar.

Så för mig som kör ett par banträffar per år tycker jag att den är ett fynd. Knappt 1500 kr inklusive frakt från England.

Jag tog en bild:

Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Luftintagen på ovansidan verkar försvunnit? Jag hade tänkt att motivlacka min, omp märket ovanför visiret är det bara ett klistermärke, eller är det typ ett emblem som är försänkt?

Stockholm
Här sen Jul 2003

RS 1800 skrev:
Luftintagen på ovansidan verkar försvunnit?

Ja, den gamla modellen hade förmodligen bättre ventilation.

RS 1800 skrev:
omp märket ovanför visiret är det bara ett klistermärke, eller är det typ ett emblem som är försänkt?

Tvärtom. Hela den grå/svarta ytan med OMP-logga i mitten är ett mjukt plastmaterial som är upphöjt någon millimeter men det svårt att säga om det är "klistermärke" eller en del av hjälmens skal.

941 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande