Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5484 besök totalt |
inget skoj alls ![]() mina 100+ penta vek sig på insidan av en lätt kurbkänning. om jag inte missminner mig, så var det qualifier som han hade på. vi slog t.o.m vad om att hans fälgar inte skulle klara ett 3-timmars på hans volvo. jag vann ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Herr dude, hur går det, har du hittat något däck? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Lite mer halv-OT: hade Smiths Infinity 7,5x17, en kopia av Integral A2, på omegan förut. De fick sprickor i ekrarna efter 4 somrar med lite banåka och mycket motorvägstempo på potthålsvägar.
På en fälg gick en eker helt av, den sprack alltså rakt igenom ekern. Ett lustigt knirrande ljud hördes när man körde sakta... Billiga var de också. Till denna säsongen skaffade jag OZ Hydra 8x18, och jag inbillar mig att man får lite bättre kvalitet för de extra pengarna det kostade samt märkets goda rykte. Tyvärr är inte vägarna bättre nu än vad de var förrförra året, så vi får väl se hur länge fälgarna är runda... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Det är väldig skillnad på kvalitet, jag har oxå haft fälgar av andra billiga fabrikat, JP, 100+, Mas etc. Och alla har blivit orunda rätt snabbt. Mina OZ 19" fälgar på bruksbilen med 215/35 har inte en tendens till orundhet trots kort fjädringsväg och svenska vägar. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5484 besök totalt |