Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-07-18 - 2005-07-21 Grand Turismo Polonia | 1, 2, 3, 4, 5 >> 20 besök senaste veckan (23021 totalt) |
Då är man hemma efter det roligaste biläventyret någonsin.
Lägger upp några bilder från resan. Banan Uppställning på banan Några av bilarna på banan Ferrari 612 Ferrari F430 Porsche 996 GT2 Vackert målad GT3... 996 Turbo bakom 996 GT3 996 GT3 på vägen hem ...och slutligen...don't drink and fly... Tack till alla som var med och ett stort tack till arrangörerna. |
||||||
Ehh, själv kom jag just hem från Polen Eventet nu. Passade på att köra på BMW Sportclubs träff på Svista banan oxå, när man ändå var ute och bilade, det ligger ju längs vägen . Är helt slut, måste sova nu.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Verkligen! Mina reflektioner och bilder samt film+bilder som polacker tagit hittar ni på http://www.zatzy.com/showthread.php? Var anmäler man sig till 2006? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Vilken härlig resa.
Banan vi åkte på var av mycket god körkvalitet men asfalten var lite för grovkornig och inte snäll mot däcken. Mina fram däck tog helt slut och är färdiga för återvinning. Men för en sann racer är detta inget problem eftersom däck för gatkörning finns alltd med. Just nu är nästa steg att skaffa fram bättre belägg och stryktåligare bromsolja så att nya banor ska få smisk av min race som har fått en kunglig kompis eftersom kungen har skaffat en riktg bil. _________________ Richard Teern |
||||||
Ställ cambern på max så håller däcken längre. Den är justerbar fram på CSL, men inte så mycket. Ska jag PM priset på Carbo padsen till din CSL. De funkar mycket bra på CSL, det kan jag gå i god för Tråkigt att du inte kom till Svistad, det var minst sagt skit kul i regnet på Michelin cup r-däcken. Vi hörs Mvh/Göte _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Sliten...bara förnamnet... Resan hem var ju rejält jobbig. Lämnade hotellet i Poznan kl 0830 och körde sedan stora delar i spöregn . Måste ha varit måttligt kul för de som åkte på r-däck. Vi var i Stockholm kl 2400 samma dag. Detta måste betyda att vi "vann" hemresan |
||||||
Jag kan lära er hur sliten stavas. Vi lämnade 11.30, åkte med 21.00 båten och kom till stockholm 13.00 på fredagen. Sov två timmar i bilen nere i skåne. Det är inget som kommer att göras om. Min kropp är inte hel ännu. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Ni vann helt klart! Med depåstopp i Berlin, Hamburg och Linköping så kom vi inte hem förrän lö kväll. |
||||||
We used to live on the bottom of a sea and each night our father used to beat us to death. Hur sliten man än är så var det värt det! |
||||||
I mitt fall var det nog inte hemresan som var slitsam. |
||||||
Det kan man lugnt säga. Det var kanondagar och banan var kul! Hoppas verkligen på repris 2006. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Nog är det sent men nu är man utvilad nog att skriva lite om detta härliga event. Ja just det glömde nämna att eventet var helt super, mycket bra organiserat. Banan var super kul. Jag vet att det är många fler än jag som hoppas på en repris nästa år
Det tråkiga för mig själv var bara att jag pga bussningar som gick sönder första varvet inte kunde köra något. Först ca 1 timme innan körningen (eventet) var slut dagen efter fick jag levererat nya bussningar med Polskt personligt ilbud Supermekarna på banan satte fort på de nya och det var till att lugnt ut och testa några varv. Sedan blev det ett antal varv till då allt verkade sitta bra, då i ett något högre tempo Sedan var det hela slut och banan stängde Att jag på denna lilla tid lyckades köra slut styrservon var ju sådär men det går ju att köra ändå. I 6 månader hadde jag sett fram emot detta event och så blev det bara några varv på slutet, nåja bussningarna kunnde ju gått på autobhan i nära 300km/h, så jag är glad ändå! Så jag tillhörde nog inte de som åkte så idealt spår som möjligt, då jag inte hadde så många varv. Hadde jag gjort uppkörningen där man blev bedömd i spår hadde jag nog kommit sist. Grattis till vår egen Gotland Stefan Annell för andra eller var det tredje pris i uppkörningen i spårval Själv fick jag första pris för snabbaste tid runt banan i min CSL, detta var ju extra roligt med tanke på min otur med bussningarna och att jag därav missade all värdefull tid med alla instuktörer, de hadde nog fått in mig på bättre spår. Nu till mina favorit kurvor(partier) Z 14 där jag fick med mig så mycket fart ut ur kurvan att jag utan problem kunnde passera alla motorstarkare bilar på långa rakan som jag stötte på, klart roligt parti. Jag bromsade inte alls mycket inför Z 14, men säkert lite för mycket ändå. Z 1 känndes helt overklig, det gick jätte fort med CSLen där stundtals. Jag körde helt fel här, men jag körde in i kurvan och en bra bit runt i ca 140 km/h och fick släppa av ca i mitten till ca 125-130 km/h för att ge vidare gas. Inte helt ideallt med andra ord, kurvan svängde liksom så mycket mer än jag kunde ta in under de varv jag körde. Jag svängde in alldeles för tidigt i denna långa sväng Z 9 helt fullt igenom utan broms, underbart. Men de sista varven gick det lite fortare och jag fick då slå i fyran en bit före för att slippa släppa av på trean eller åka på varv stoppet. Med detta blev partiet oxå en bra bit mer spännande Z 10 bromsade jag i början alldeles för mycket, slutligen lite svag broms inför denna böj, men säkert lite för mycket ändå. Z 11 helt fullt igenom utan broms( rakt över vänster curbsen) och full broms först in och förbi Z 12 på väg mot Z 13. Denna var outstanding men lite läskig, när jag testade först så bromsade jag för tidigt då jag fortfarande var på väg att lämna curbsen ut mot Z 12, bilen bromsar ju inte ner med full effekt på ojämnt underlag p g a ABSen Men när jag bara höll mig cool och höll fullt över curbsen för att bromsa först helt efter curbsen så gick det strålande att bromsa ner all fart på den lilla bit innan höger svängen Z 13. Då det var först gången jag körde CSLen med R-däck och tiden var knapp, jag hann faktiskt inte att koppla ur ESP. Jag körde ett antal varv med track mode ESP men det var väldigt besvärande och stypte en hel del fart, speciellt i Z 3, Z4, Z6. ESP är bra i track mode läge men hindrar mig, och jag gillar inte det. Så eftersom bilen är ganska ny för mig har jag nu i vart fall kommit fram till att jag kör ESP off i framtiden. Sedan vill jag passa på och avliva en myt! Bromsarna på CSL är det inget som helst fel på( kör med Carbo pads som Johan fixat från Ring Racing). Jag är helt övertygad att jag på mina få varv bromsade alldeles för mycket(ny bil för mig). Trots detta inga problem alls med bromsarna. Man kan ta med sig overkligt mycket fart i kurvorna, så det blir spännande att prova framöver. På det hela taget är jag mycket imponerad av CSL och att jag valde den över en GT3 ångrar jag inte. Det var ljudet in i cupen över 6000 varv som avgjorde mitt val. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Hej Gossar.
och tack för en trevlig helg. Götes beskrivning täcker in det mesta. Jag tycker det var en kanonresa. Dels rolig bana trots den grova asfalten, och så träffade jag nya vänner som jag hoppas se i framtiden på banorna och ringen och Polen igen.... KALASBRA!!! _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||
Kvälls tid glömde jag ju täcka in. och då går det ju av någon anledning alltid så mycket fortare i baren än på banan för oss alla. Kanske ska man hänga med er Patrik till ringen på Scuderian, har ju aldrig åkt den. Ni verkar vara en skön grupp. Ternström i gula gt3an talade oxå med mig om Scuderian. Vi får se om jag hinner med. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Håller med på alla punkter
Banan var efter RINGEN den mysigaste jag kört på men passade kanske inte EVo:n som handsken med gatdäck Kul att se alla härliga kärror köra på full atack Nu får man slicka såren och råna lämplig bank så man kan köpa däck och belägg till nästa äventyr |
||||||
Nu är även jag hemma. Det var en imponerande samling dagar - DAG som NATT. Ska smälta intrycken och skriva en rapport sen med bilder.
Körde min egen bil ett gäng varv, men min prioritering låg på dokumentering av eventet. Är nöjd med min poängbedömning förutom kurva 8. Där tappade jag bort mig helt. Körde bl.a. en Ferrari 575 Maranello ett par varv - mycket skoj! Åkte med Charlies Viper , Ferrari 612 (WOW!), AC Cobra Porsche Turbo m.m. Stort tack! Tyska Polisen var så där lagom imponerade när vi körde Hamburg - Puttgarten. Någon hade visst sett ett kamerastativ och rapporterat oss för "Getaway-körning." Visst gick det undan, men det var ju fri fart - och någon kamera hade jag inte monterad. Till Tyska Polisen insett att så var fallet kan jag meddela att det var "Bitte Volgen" och blåljus, händerna på pistolerna och en massa annat skoltyskan inte klarar översätta. Jag skulle visst få en massa böter, brinna upp och sitta två dagar i fängelse ett tag, men jag kunde lämna platsen utan en krona i böter. "Autobahn ist keine Rennstrecke!" _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Ja, det var ju intressant. Någon gång i livet måste man uppleva den värsta bilfärden någonsin. Något som etsar sig fast i minnet för alltid. Det som får dig att tveka på att det här med bilar verkligen är kul. För min del var det som ensam passagerare i 612an. Tror det blir svårslaget. I varje kurva stod Hin Håle och väntade och ville göra slut på mig. Jag ville kliva ur efter 100 meter, men var "tvungen" att åka med i 2 varv.... Norrmän.... |
||||||
Eftersnack 2005-07-18 - 2005-07-21 Grand Turismo Polonia | 1, 2, 3, 4, 5 >> 20 besök senaste veckan (23021 totalt) |