Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
dörrklädsel Fyndbörsen Cup
2036 besök totalt
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005

Trådstartare

Betr. tolkning av regler för hur dörrklädsel skall vara för att passa SSKs tolkning så kan det vara av betydelse att PM går ut till förare som anmält sig till Falkenberg. Dom flesta bilar jag har sett har inte armstöd kvar oavsett att originalklädseln sitter kvar en del med krysstagsburar får heller inte plats med armstöden. Betr. dubbla spacers så är det säkert många som har det också och en påminnelse om detta är kanske också på sin plats. Det är ju tråkigt att vända hem när man väl är i Falkenberg och alla kollar ju inte på hemsidan

Jämtland
Här sen Jan 2005

Re: dörrklädsel Fyndbörsen Cup

osbeck.vsr skrev:
Betr. tolkning av regler för hur dörrklädsel skall vara för att passa SSKs tolkning så kan det vara av betydelse att PM går ut till förare som anmält sig till Falkenberg. Dom flesta bilar jag har sett har inte armstöd kvar oavsett att originalklädseln sitter kvar en del med krysstagsburar får heller inte plats med armstöden. Betr. dubbla spacers så är det säkert många som har det också och en påminnelse om detta är kanske också på sin plats. Det är ju tråkigt att vända hem när man väl är i Falkenberg och alla kollar ju inte på hemsidan

Har just pratat med Lars Ramkvist och Lasse Svensson på Tekniska kommiten och båda dom säger att vi får åka med en plåt, som det står i reglementet. Tolkningen dom har gjort på kullen är helt fel. Det kommer säkert ut nånting senare i veckan.....

Jämtland
Här sen Jan 2005

Re: dörrklädsel Fyndbörsen Cup

osbeck.vsr skrev:

Hoppas det kommer ett beslut omgående, för vi vill veta hur vi skall göra... enligt reglememte eller inte!

Värnamo
Här sen Mar 2005

Utan att ta ställning till vem som ha tipsat eller inte så kan man lugnt säga att det är en jätte skandal. > Hur det än är så måste det ju vara besiktningspersonalen som skäms mäst, eller? Sen att det ha blivit förare som blivit felaktigt straffade är ju tråkigt. Fast det borde ju SSK:s ledning kunna ändra på i slutändan trots allt. För rätt ska ju ändå vara rätt och INGET annat.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Min fråga angående armstöd som kanske kunde utökats till handsfack o avlastningshyllor i anslutning till instrumentbrädor samt original hastighetsmätare, varvräknare, utvändiga backspeglar och pirattillverkade sk gr n kammar ändrade trans. utväxlingar etc. är inte längre aktuellt att få svar på då jag idag har sålt vår Fyndbörsen bil trots en lättare skada vid demo körning igår. Jag vill samtidigt passa på att tacka för a
llt umgänge i depån där alla skämtat grovt om vem som trimmat värst. Kör hårt och bygg den bästa bilen!
Framförallt undvik att vara dåliga förlorare det har aldrig lönat sig.

Arboga
Här sen Okt 2004

Läget ang. delade spacers och slitsade bromsskivor är ganska klar. Men som redan har sagts i denna tråd vad är det som gäller till Falkenberg ang dörrinnersidor ? Bågens placering har gjort det svårt att få dit orginal hantagen.
Ett extra diodbromsljus i bakrutan - räknas det som tillbehörslyse?

Synd att ni lämnar oss Rolf & Hans. Det har varit trevligt att umgås med er, bedrövligt att ni inte fick sova borta så mycket som det behövs för att vinna den här serien. Men livet går vidare, kanske kommer du och Hans igen med din favorit BMW 325 Compact Evo-N. Hoppas att du hälsar på när vi campar några dar i din närhet.

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Reinhold Det blir ingen ny bil men om så hade varit sä hade blivit en 323 det räcker gott för att komma före alla shoppingbilar för damer. Vi har redan en 325 sedan men det blev för mycket bly. Nu skall jag ägna mig åt min försummade egendom och kanske åka och titta på er någon gång på kinnekulle så jag slipper Zigenarlivet med övernattning i tält eller buss. Det gäller ju att välja det som passar var och en, det finns folk som tycker det är kul och det har jag all respekt och förståelse för.

2036 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande